Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Najlepsze reklamy wszechczasów

Zawsze byłem trochę nieśmiały, żeby ogłosić coś "najlepszego". Nigdy nie ogłaszałem nikogo moim najlepszym przyjacielem w dzieciństwie, bo bałem się, że inni przyjaciele mogą założyć, że mniej o nich myślę.

Było mi więc trochę trudno wymyślić tylko jedną "najlepszą" reklamę wszechczasów - dlatego w tym poście jest ich 18.

Dlaczego te kampanie są jednymi z najlepszych reklam wszech czasów?

Ze względu na wpływ, jaki wywarły na rozwój marki, a także dlatego, że udało im się trafić w jakąś uniwersalną prawdę, która pozwala nam pamiętać o tych kampaniach po latach od ich rozpoczęcia. W rzeczywistości, niektórzy z nas mogli nawet nie żyć, kiedy te kampanie zostały wyemitowane po raz pierwszy.

Ale aby wiedzieć, co sprawia, że reklama jest świetna, trzeba najpierw wiedzieć, jak reklama jest zdefiniowana.

Reklamy

Reklamy są pisemne lub wizualne komunikaty dedykowane do promowania konkretnego produktu, usługi lub kampanii. Firmy mogą płacić właścicielowi kanału lub platformy, która dociera do podobnej grupy odbiorców, aby wyemitować ten przekaz. Dwoma największymi wyzwaniami w reklamie są pomiar wartości reklamy i zapewnienie jej współbrzmienia z właściwymi osobami.

Jak można sobie wyobrazić, istnieje wiele rodzajów reklam - wszystkie z nich działają w różnych mediach, na różnych kanałach, i mają różne cele dla swojej działalności. Ludzie mogą reklamować się wszędzie, a dzisiejszy najlepszy rodzaj reklamy może nie być najlepszym typem jutro. Oto cztery podstawowe przykłady reklamy z ostatnich kilku wieków (yikes), od najwcześniejszych do najnowszych.

Rodzaje ogłoszeń

1. Drukują reklamę

Pierwsza reklama drukowana ukazała się w Anglii w 1472 roku, jak podaje Infolinks. Od tego czasu, ten rodzaj reklamy stał się dostępny w gazetach, czasopismach, broszurach, billboardach, ulotkach, i podobnie przenośnych metod przenoszenia przekazu marki do idealnego użytkownika końcowego. W tej metodzie reklamy, reklamodawca płaci wydawcy, aby umieścić swoją reklamę w publikacji.

2. 2. Reklama radiowa

Reklama radiowa pochodzi z 1920 roku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych uruchomiono pierwsze komercyjne stacje radiowe. Dzisiaj, radio jest nadal istotną platformą marketingową i reklamową dla zwiększenia zasięgu imprezy sponsorowanej lub nowego produktu. W tej metodzie reklamy, reklamodawca płaci stacji radiowej, aby odtworzyć swoją reklamę podczas wyznaczonych przerw między muzyką lub programu radiowego.

3. Telewizyjna reklama

Reklamy telewizyjne powstały w latach czterdziestych XX wieku z myślą o promowaniu praktycznych przedmiotów i kampanii politycznych. Obecnie reklamodawcy mogą wykorzystywać telewizję do promowania żywności, zabawek, sklepów, usług biznesowych i innych - zarówno do lokalnych kanałów telewizyjnych, jak i do ogólnokrajowych sieci nadawczych. W tej metodzie reklamowej reklamodawca płaci regionalnej lub krajowej sieci telewizyjnej za pokazanie swojej reklamy podczas wyznaczonych przerw w regularnym programie sieci.

4. Reklama w Internecie

Reklama internetowa zakorzeniła się w połowie lat 90. wraz z uruchomieniem "banerów" reklamowych dla różnych firm telekomunikacyjnych. Reklamy te są umieszczane w spotach śródmiąższowych na stronie internetowej. W tej metodzie reklamy, reklamodawca płaci właścicielowi strony internetowej, aby umieścić swoją reklamę w eksponowanych miejscach, które są peryferyjne do własnej zawartości strony internetowej. Reklama internetowa została włączona do wideo, marketingu w wyszukiwarkach, sponsorowanych postów w mediach społecznościowych, i więcej.

Ale, jak wiecie, powyższe rodzaje reklamy ewoluowały dramatycznie od czasu ich powstania. Co kiedyś były dość jednowymiarowe komunikaty teraz nosić inteligentne, zabawne, lub głębokie podteksty, które sprawiają, że reklamy pamiętam po latach od ich pierwszego uruchomienia.

Ten wpis na blogu jest poświęcony tym, których nigdy nie zapomnimy.

A teraz, bez dalszych działań, tutaj są, w żadnej konkretnej kolejności (ale nie krępuj się dać nam znać, który z nich jest Twoim ulubionym w komentarzach): 18 najlepszych reklam wszech czasów, a lekcje możemy się od nich nauczyć.