Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Jak nauczyć siebie SEO w 30 dni

Optymalizacja wyszukiwarek jest skomplikowana.

Dla wielu jest to mroczna sztuka, pełna niewiadomych i niepewności. I choć niektórzy marketerzy uważają to za ekscytujące wyzwanie, inni odwracają się od niego w obawie, że po prostu nigdy nie uda im się go zrealizować.

Jednak prawda jest taka, że jeśli robisz jakikolwiek rodzaj marketingu internetowego, posiadanie nawet podstawowej wiedzy na temat SEO może pomóc w dostarczeniu bardziej skutecznych strategii i kampanii.

Aby pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu, przygotowaliśmy 30-dniowy plan, który ma dać Ci lepsze wyobrażenie o tym, jak działa SEO, jak wpisuje się w Twoją strategię i jakich narzędzi możesz użyć do pomiaru i raportowania Twoich wysiłków.

Chociaż ten post nie zmieni cię w profesjonalistę SEO w ciągu jednej nocy, obiecujemy, że jest pełen zasobów, które ułatwią ci życie jako marketingowiec cyfrowy.

Zacznijmy.

Sekcja 1: Koncepcje SEO

Po zakończeniu dni 1-4 będziesz miał podstawowe zrozumienie, jak działają wyszukiwarki, jasne poczucie różnicy między SEO na stronie i poza nią, a także nadrzędne zrozumienie, jak Google algorytmiczne aktualizacje ukształtowały jak ludzie podchodzą do SEO dzisiaj.

Dzień 1: Dowiedz się o roli SEO w marketingu przychodzącym: Dowiedz się, jak działają wyszukiwarki internetowe.

Zanim zaczniesz zagłębiać się w koncepcje SEO, musisz rozwinąć swoją wiedzę o tym, jak działają wyszukiwarki.

Aby ułatwić sobie 30 dni, usiądź i obejrzyj ten film byłego szefa Webspamu w Google, Matta Cuttsa. Na koniec powinieneś mieć lepsze rozeznanie w tym, jak działają wyszukiwarki.

Dzień 2: Zbuduj swoją listę czytelników SEO.

SEO jest ciągle rozwijającym się zjawiskiem. Z tego powodu, ogromna część bycia "au fait" z SEO jest czytana. Na szczęście, istnieje wiele naprawdę wspaniałych blogów SEO, które mogą pomóc Ci utrzymać się na szczycie ciągle zmieniającego się krajobrazu SEO.

Oto kilka blogów, które powinieneś już teraz dodać do zakładki. Zachęcamy do poświęcenia każdego dnia trochę czasu na odwiedzenie przynajmniej kilku z nich:

  • Moz
  • Blog marketingowy HubSpot
  • Wyszukiwarka Ląd
  • Oglądanie wyszukiwarek
  • Backlinko
  • Punkt Puste SEO Blog
  • MatthewBarby.com
  • SEOnick
  • DejanSEO blog
  • Builtvisible

Dzień 3: Dowiedz się o roli SEO w marketingu przychodzącym.

SEO i marketing wewnętrzny są częścią tego samego ekosystemu. Relacja między nimi jest symbiotyczna - SEO pomaga w osiągnięciu sukcesu marketingu wewnętrznego poprzez zapewnienie znalezienia treści, a marketing wewnętrzny umożliwia SEO poprzez tworzenie odpowiedniej jakości treści, z którymi ludzie chcą się połączyć.

Aby naprawdę zrozumieć, jak stworzyć skuteczną strategię marketingu przychodzącego, marketerzy przychodzący muszą zrozumieć, gdzie SEO pasuje do marketingu przychodzącego.

Certyfikat Inbound Marketing Akademii HubSpot jest darmowym i wszechstronnym sposobem na poznanie podstaw SEO i tego, jak pasuje do Inbound Marketing.

Oto dwa inne wspaniałe materiały, które pomogą ci zrozumieć ten ważny związek:

  • Relacje pomiędzy SEO a marketingiem przychodzącym
  • Przyszłość SEO i co to oznacza dla marketingu przychodzącego [SlideShare]

Dzień 4: Dowiedz się, jakie są podstawy SEO na stronie.

Dla większości stron internetowych SEO jest najłatwiejszą do zrozumienia częścią SEO, ponieważ można ją zobaczyć i kontrolować. SEO na stronie odnosi się do tego, co wyszukiwarki internetowe mogą odróżnić od treści i struktury Twojej strony. Te elementy obejmują następujące elementy:

  1. Treść (zarówno projekt, jak i słowa)
  2. Tytuł Tagi
  3. Adresy URL
  4. Zdjęcie Alt Tags
  5. Linki wewnętrzne
  6. Znacznik Schematu
  7. Architektura obiektu
  8. Mapy sytuacyjne XML

Aby dowiedzieć się więcej o SEO na stronie, sprawdź ten obszerny przewodnik od ludzi z Moz.

Dzień 5: Zapoznaj się z podstawami off-page SEO.

To jest ta strona SEO, która wydobywa z ludzi zimny pot. Nie powinno.

Off-page SEO czynniki w dużej mierze koncentrują się wokół linków. Obejmują one wszystko, co wpływa na widoczność Twojej wyszukiwarki poza informacjami, które można przeczytać na Twojej stronie.

Na tym etapie trzeba tylko rozwinąć nadrzędne zrozumienie tego, co jest związane z off-page SEO. (Więcej na temat budowania linków dowiesz się później).

Ten przydatny zasób z Search Engine Land wymienia wszystkie czynniki związane z off-page SEO.

Dzień 6: Zapoznanie się z Google Zoo.

Aktualizacje algorytmów Google są bólem głowy dla optymistów wyszukiwarek. W rzeczywistości, są one bólem głowy dla wszystkich marketerów cyfrowych.

Niemniej jednak, pomocne jest zapoznanie się z głównymi aktualizacjami: Google Penguin, Panda, Hummingbird i Pirate. Ponownie, Moz ma świetny zasób, który dokumentuje i wyszczególnia wszystkie znane aktualizacje algorytmiczne od roku 2000.

Aby lepiej zrozumieć, czy i jak te aktualizacje wpływają na Twoją stronę, spróbuj sprawdzić swoją stronę używając narzędzia Baracuda Digital's Panguin.