Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Reklama online: Wszystko, co musisz wiedzieć w 2020 r.

Czy kiedykolwiek dwukrotnie stuknąłeś w obraz w Instagram, zareagowałeś na wideo na Facebooku lub kliknąłeś w wynik wyszukiwania w Google, tylko po to, aby zdać sobie sprawę, że był on aktualny.

Reklama?

Może nigdy nie zdawałeś sobie sprawy, że to była reklama w ogóle - po prostu myślałeś, że to ładne zdjęcie psa (winny! ).

Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, reklamy mogą być kontekstowe, istotne, ukierunkowane i pomocne w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie potrafiły. Krótko mówiąc, dzisiejsze reklamy stanowią treść.

Ale krajobraz reklamowy online zmienia się.

Wciąż pojawiają się nowe platformy, rodzaje reklam i możliwości targetowania.

Wykopmy wszystko, co musisz wiedzieć o reklamie online na różnych platformach reklamowych dla mediów społecznościowych, płatne wyszukiwanie, wyświetlanie i rodzimej reklamy.

Jeśli jesteś zainteresowany tylko dowiedzieć się o pewnym rodzaju reklamy online, możesz użyć Spisu Treści poniżej, aby przejść do każdej sekcji.

Jak reklamować się online

Łatwo jest myśleć o organicznych działaniach marketingowych, takich jak oferty blogowe i treściowe, a także o płatnych działaniach reklamowych, w tym o poszukiwaniach i działaniach społecznościowych, jako oddzielnych od siebie.

I ma to sens, dlaczego. Często są one zarządzane przez różne wewnętrzne zespoły o różnych celach.

Marketerzy mediów społecznościowych koncentrują się na budowaniu społeczności, dzieleniu się treściami i angażowaniu swoich odbiorców. Blogerzy i marketerzy treści optymalizują swoje wysiłki na rzecz organicznych poszukiwań i koncentrują się na takich metrykach jak ruch i konwersja.

Tymczasem reklamodawcy koncentrują się na metrykach wydajności, takich jak koszt za przejęcie i zwrot z wydatków na reklamę. Z tak różnych celów, to nic dziwnego, że wielu marketerów postrzega organiczne i płacone jako oddzielne od siebie.

Co by było, gdybym Ci powiedział, że nie tylko organiczny i płatny marketing może działać razem, ale że reklama cyfrowa może pomóc Ci poprawić swoje organiczne wysiłki? To prawda.

Istnieją trzy kluczowe sposoby, że reklama cyfrowa może pomóc poprawić wydajność swoich organicznych wysiłków marketingowych.

Z reklamami cyfrowymi, organiczny wydajność może korzystać:

  • Wzrost świadomości marki poprzez wyświetlanie Twoich treści osobom z i spoza Twojej sieci.
  • Lepsze zrozumienie Twoich odbiorców poprzez wykorzystanie targetowania i analizy platform reklamowych.
  • Tworzenie bardziej wydajnych treści poprzez zrozumienie, jakie treści reklamowe pomagają Ci osiągnąć Twoje cele biznesowe, a jakie nie.

Celem każdej strategii reklamowej powinno być, aby uzyskać pozytywny zwrot z inwestycji, co sprowadza się do tego, czy jesteś coraz więcej przychodów z kampanii reklamowej niż koszty, które wprowadzasz.

Jak można określić, jakie powinny być Twoje wydatki na reklamę, aby uzyskać największy zwrot z inwestycji? Aby zacząć odpowiadać na to pytanie, będziemy musieli zrozumieć system licytacji używany przez sieci reklamowe.

Oferta jest maksymalna kwota pieniędzy, którą jesteś gotów zapłacić za pożądaną akcję na reklamie. Jeśli to brzmi jak aukcja, to dlatego, że jest to aukcja. Sieci reklamowe mają ograniczoną ilość powierzchni reklamowej, i aby określić, czy Twoje reklamy są wyświetlane do grupy docelowej, czy nie, prowadzą aukcję, aby zobaczyć, ile każdy reklamodawca jest gotów zapłacić za powierzchnię reklamową.

Tak jak na aukcji, wygrywa ten, kto da więcej. Powiedzmy, że za jedno kliknięcie w reklamę płacisz 10 dolarów, a następny najwyżej licytujący płaci tylko 5 dolarów za jedno kliknięcie.

Każda sieć reklamowa sprawi, że zapłacisz tylko najniższą możliwą kwotę, aby wygrać licytację. W tym przykładzie, możesz być skłonny zapłacić 10 dolarów, ale w rzeczywistości będziesz musiał zapłacić tylko 5,01 dolarów, aby wygrać ofertę. Wygrana w tej "aukcji", oprócz ogólnej jakości Twoich ogłoszeń, zadecyduje o tym, jak Twoje ogłoszenia są wyświetlane w różnych sieciach reklamowych.

W tym momencie, możesz myśleć, "Dobra, rozumiem jak działa system aukcyjny. Ale jak mam się dowiedzieć, ile naprawdę powinienem wydać, aby zobaczyć zwrot z inwestycji?"

Moja rada brzmi: pracuj wstecz w stosunku do swoich dochodów, aby określić, jaka powinna być twoja maksymalna oferta.

Użyj tego równania: Lifetime Value (LTV) x Average Lead-to-Customer Rate x Average Conversion Rate.

Twój LTV jest tyle, ile klient jest dla Ciebie wart w trakcie ich relacji z Twoją firmą. Przeciętna stawka lead-to-customer jest stawką, po której Twoje leady stają się płatnymi klientami. A Twój współczynnik konwersji to współczynnik, po którym nowe kontakty zamieniają się na Twoje oferty treści poprzez wypełnienie formularza.

Łącznie, te wskaźniki mogą pokazać Ci, ile powinieneś wydać na płatne reklamy, aby osiągnąć próg rentowności.

Powiedzmy, że chcesz wykorzystać reklamy cyfrowe do promowania swojej nowej oferty treści. Będziesz musiał wiedzieć, jakie powinny być Twoje maksymalne wydatki na reklamę, aby zobaczyć pozytywny zwrot z inwestycji. Załóżmy, że wiesz następujące rzeczy o swojej działalności:

  • Wartość dożywotnia: 500 dolarów
  • Przeciętna stawka lead-to-klienta: 10%
  • Średni wskaźnik konwersji: 20%

Podłącz te liczby do powyższego równania, aby określić maksymalne wydatki na reklamę: $500 x 0,10 x 0,20 = $10. Oznacza to, że można wydać maksymalnie 10 dolarów za kliknięcie na reklamę, aby break even. Twoim celem powinno być, aby wydać mniej niż 10 dolarów, aby zobaczyć pozytywny zwrot z inwestycji.