Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Facebook Twitter LinkedIn - 8 sposobów na rozwój swojej firmy

Generowanie nowych biznesów poprzez powiększanie bazy klientów jest ważne dla Twojego sukcesu biznesowego. Jednakże, czasami może to być bardzo trudne.

Oto kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci rozwijać Twoją bazę klientów.

  1. Poznaj swoich klientów

    Zrozumienie potrzeb swojego klienta i opracowanie produktów i usług, które spełnią te potrzeby. Możesz uzyskać wgląd w swoich klientów poprzez spersonalizowanie swoich usług i zachęcenie ich do przekazania Ci opinii.

  2. Zaoferuj doskonałą obsługę klienta

    Upewnij się, że twoja obsługa klienta jest wyjątkowa i przejdź dodatkowe kilometry, kiedy możesz. Twoi klienci nie tylko zapamiętają świetną obsługę, ale również będą bardziej skłonni polecić Ci inne osoby.

  3. Dbaj o istniejących klientów i szukaj nowych możliwości

    Posiadanie strategii pielęgnowania istniejących klientów, takich jak utrzymywanie z nimi kontaktu za pomocą e-newslettera lub informowanie ich o wydarzeniach promocyjnych z wyprzedzeniem.

    Jednocześnie szukaj możliwości uzyskania większej ilości pracy i budowania bazy klientów. Upewnij się, że znajdziesz właściwą równowagę pomiędzy dbaniem o klientów a znajdowaniem nowych.

    Jeśli jesteś właścicielem lub prowadzisz firmę Aborygenów, możesz również promować swoją firmę, korzystając z bezpłatnej oferty w Aborygenowskim Katalogu Firm Zachodniej Australii (ABDWA). Coraz więcej organizacji rządowych i prywatnych poszukuje współpracy z aborygeńskimi przedsiębiorstwami i korzysta z katalogu w celu poszukiwania odpowiednich dostawców.

  4. Korzystaj z mediów społecznościowych

    Media społecznościowe to potężne narzędzie do promowania swojej firmy wśród potencjalnych klientów i zdobywania cennych informacji poprzez "słuchanie społecznościowe". Dzięki słuchaniu społecznościowemu możesz dowiedzieć się, co klienci mówią o tobie, uzyskać wgląd w ich zachowanie, zidentyfikować słowa kluczowe i trendy, które przemawiają do twojego rynku docelowego, a tym samym poprawić swoją obsługę klienta. Media społecznościowe mogą pomóc Ci zbudować profil Twojej firmy i przyciągnąć nowych klientów.

  5. Weź udział w wydarzeniach networkingowych

    Zainwestuj czas w budowanie swojej sieci - to nie to, co wiesz, ale to, kogo znasz.

    Networking pozwala na budowanie relacji z innymi ludźmi i zachęcanie ich do kierowania klientów do Ciebie za pomocą ustnych słów.

  6. Wydarzenia gospodarza

    Organizacja własnego wydarzenia może być świetnym sposobem na poznanie swoich klientów i zbudowanie relacji. Zaproś najlepszych dotychczasowych klientów i zachęcaj ich, aby przyprowadzili swoich przyjaciół.

  7. Oddaj się swojej społeczności

    Budowanie świadomości marki w Twojej lokalnej społeczności to świetny sposób na przyciągnięcie nowego biznesu. Weź pod uwagę sponsoring lub udział w imprezie społecznościowej, aby zwiększyć swoją widoczność w biznesie.

  8. Zmierz, co działa i dopracuj swoje podejście w miarę postępów.

    Powinieneś monitorować, skąd pochodzą Twoi klienci, aby zmierzyć, czy Twoje działania marketingowe są skuteczne, czy też nie. Nie bójcie się eksperymentować. Usprawnij swoje podejście, jeśli coś nie działa i skoncentruj więcej czasu na działaniach, które osiągają najlepsze wyniki.