Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Podstawy marketingu: 101 Przewodnik po wszystkim, co musisz wiedzieć

Marketing jest złożony.

Obejmuje on mnóstwo różnych dyscyplin, strategii i taktyki.

W rezultacie rozwijanie podstawowej wiedzy o tym, jak to działa, może być trudne. Nauka zawodu może zająć lata poświęcenia i doskonalenia rzemiosła, często w kilku konkretnych obszarach (takich jak strategia, copywriting, czy analityka).

Jednak jak wiele innych rzeczy, przyszły sukces zaczyna się od solidnych podstaw.

A jeśli chcesz się uczyć, to trafiłeś we właściwe miejsce.

Ten wpis obejmie wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć swoją marketingową podróż. Pomyśl o nim jak o najlepszym przewodniku 101, pełnym praktycznych porad, których nie nauczysz się w klasie.

Został on również opracowany w taki sposób, aby był łatwy do zrozumienia, zamieniając skomplikowane pojęcia w łatwo przyswajalne fragmenty informacji.

Zakładka na tej stronie, a następnie przejdź do nauki.

Pobierz swój bezpłatny pakiet materiałów marketingowych

Ponieważ jest to tak ogromny temat, trudno jest objąć nim wszystko w rozsądnej ilości miejsca. To właśnie tutaj pojawiają się te dodatkowe zasoby. Chwyć ten pakiet, a dostaniesz:

  • Przewodnik po strategii marketingowej (PDF): Zdobądź dogłębną edukację na temat strategii.
  • Szablon kalendarza marketingowego: Twoje narzędzie do planowania i harmonogramowania projektu all-in-one.
  • Beating Makeshift Marketing: Kiedy nadszedł czas, aby zbudować swój stos narzędzi marketingowych, zobacz, co sprawia, że CoSchedule najlepszą opcją na zorganizowanie się.

Pobierz wszystkie trzy za darmo (to zajmuje tylko kilka chwil), a następnie kontynuować z resztą tego postu.

Czym jest marketing?

Najprościej mówiąc, marketing jest aktem napędzającym dochodową akcję konsumencką. Obejmuje on pełen zakres strategii i taktyk stosowanych przez organizacje w celu pozycjonowania produktów i usług na rynku oraz motywowania odbiorców docelowych do dokonania zakupu.

Zrozumienie Marketing Mixu i 4 P's Marketingu

Ze względu na swoją złożoność, u podstaw marketingu leżą cztery rzeczy: produkt, cena, promocja i miejsce. Taktyka i kanały zmieniają się, ale to są koncepcje wszystko inne obraca się wokół, i są to zasady, które nigdy się nie zmieniają.

Niektóre modele rozszerzają te podstawowe zasady do 7 P's, lub inny wariant. Ale, dla Twoich celów, te cztery powinny być wystarczające do rozwoju zrozumienia, jak działa marketing.

Produkt

To jest to, co firma sprzedaje, czy oznacza to dobro fizyczne, czy usługę (np. doradztwo, subskrypcję lub coś innego). Z punktu widzenia marketingu należałoby określić, co następuje:

  • Ile różnych wariantów produktów lub linii powinno być sprzedawanych? Na przykład, producent samochodów może strategicznie określić, na jakich kategoriach pojazdów należy budować (np. samochody rodzinne, SUV-y, crossovery lub pickup trucks).
  • Jak powinny być one pakowane lub prezentowane? Na innym przykładzie, jeśli firma wykonała zamienne dywaniki podłogowe do samochodów, czy powinny być one dostarczane w pudełku? Torba? Coś jeszcze?
  • W jaki sposób będą one serwisowane? Może to obejmować gwarancje, obsługę zwrotów i tak dalej.

Marketerzy mogą mieć nawet pewien udział w określaniu, jak produkty są projektowane i jakie cechy mogą zawierać (tutaj, na przykład, w CoSchedule, marketerzy i deweloperzy produktów komunikują się ściśle).

Cena

To jest tylko "ile rzeczy kosztuje", prawda?

Cóż, pewnie. Ale to nie tylko to.

Jeśli w marketingu chodzi o prowadzenie dochodowych działań, to ceny muszą być ustalone na poziomie, który rynek będzie wspierał.

Oto kilka względów marketingowych z cenami:

  • Jaka jest stawka rynkowa za jednostkę produktu? To wymaga pewnych analiz rynkowych i badań konkurencyjnych w celu określenia, co jest uczciwą ceną za produkt, biorąc pod uwagę jego koszt produkcji, a co ludzie są gotowi zapłacić.
  • Jak należy rozłożyć w czasie i stosować zniżki? Czy produkt powinien być wprowadzany do sprzedaży w określonych porach roku?
  • Czy ma sens oferowanie klientom możliwości płatności? Dealer samochodowy może zaoferować opcje finansowania, zamiast oczekiwać, że ludzie zapłacą pełną cenę z góry.

Promocja

Jeśli jakiś produkt wchodzi na rynek, ale nikogo to nie obchodzi, to czy w ogóle istnieje?

Cóż, tak, technicznie rzecz biorąc, ale to tylko zajmuje miejsce, jeżeli nikt go nie kupuje. Kiedy produkt jest już na rynku, trzeba go wypromować, żeby ludzie wiedzieli, że istnieje.

  • Jakie kanały będą wykorzystywane do promocji produktu? Dotyczy to również kanałów online i offline.
  • Gdzie będzie promowany? Online? Offline? W sklepach? Na imprezach?
  • Jaka wiadomość musi być przekazana? Jaki egzemplarz i słowo werbalne powiedzą widzom o co chodzi z tym produktem i zachęcą ich do zakupu?

Miejsce:

Właściwy produkt musi znajdować się we właściwym miejscu, aby ludzie mogli go znaleźć i kupić.

  • Gdzie produkt jest dystrybuowany? Online? Offline?
  • Czy konkretne lokalizacje otrzymają ten produkt? Na przykład, jeśli sprzedajesz ubrania na zimno, możesz nie dystrybuować tyle na Florydę, co w Minnesocie.

10 kluczowych obszarów współczesnego marketingu, aby zrozumieć

Poświęć trochę czasu na badanie marketingu online, a znajdziesz w nim odniesienia do wszystkich różnych obszarów marketingu. Oto niektóre z nich, które najprawdopodobniej będą istotne dla Twojej pracy.

Content Marketing

Ten szum wokół treści buduje się stale od lat, i to nie bez powodu: ludzie chcą otrzymywać pomoc i informacje więcej, niż chcą być sprzedawani i przerywani.

Główną ideą marketingu treści jest tworzenie treści, które pomagają w informowaniu odbiorców i rozwiązywaniu ich problemów. W ten sposób osiąga się kilka ważnych celów:

  • Budowanie publiczności.
  • Ustanowienie autorytetu.
  • Prowadzenie sprzedaży.

Część "treściowa" marketingu treściowego obejmuje wiele różnych rzeczy. Przede wszystkim oznacza to blogowanie i zawartość stron internetowych, ale może również obejmować pocztę elektroniczną, media społecznościowe, wideo, ebooki lub inny rodzaj treści cyfrowych wykorzystywanych w marketingu.

Może to również obejmować zabezpieczenia w postaci wydruków, takie jak broszury lub czasopisma.