Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Kompleksowy przewodnik SEO w 2020r.

Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz, gdy potrzebujesz nowych pomysłów marketingowych? Co zrobić, gdy zdecydujesz, że nadszedł czas, aby wreszcie zmienić sposób przechowywania książek? Albo nawet zauważysz płaską oponę w samochodzie?

Zgaduję, że zwracasz się do Google'a.

Ale czy wiesz, że 89% kupujących B2B i 81% kupujących online robi to samo?

W obliczu problemu, wyzwania lub nawet wyboru, googlują go. Po prostu.

I tak, jest to zimna, surowa prawda, że bez przynajmniej pewnej obecności w Google, Twoja firma prawdopodobnie nie przetrwa długo.

W tym przewodniku, odkryjesz strategię budowania tej obecności - Search Engine Optimization (SEO).

Darmowy kurs SEO: Budowanie zrównoważonego ruchu dla rozwoju biznesu

Dowiesz się, czym jest SEO, jak to działa i co musisz zrobić, aby umieścić swoją stronę w wynikach wyszukiwarki.

Ale zanim zaczniemy, chcę Was o czymś zapewnić.

Tak wiele zasobów sprawia, że SEO jest skomplikowane. Przerażają one czytelników technicznym żargonem, koncentrują się na zaawansowanych elementach i rzadko wyjaśniają cokolwiek poza teorią.

Obiecuję Ci, że ten przewodnik nie jest taki.

Na kolejnych stronach zamierzam podzielić SEO na jego najbardziej podstawowe części i pokazać, jak wykorzystać wszystkie jego elementy do zbudowania udanej strategii SEO. (A żeby być na bieżąco ze strategią SEO i trendami, sprawdź podcast HubSpot's Skill Up).

Czytaj dalej, aby zrozumieć SEO, lub przejdź do sekcji, która interesuje Cię najbardziej.

Zapytany o wyjaśnienie, co to jest SEO, często nazywam to strategią, aby upewnić się, że gdy ktoś googluje kategorię produktu lub usługi, znajdzie Twoją stronę internetową.

Ale to trochę upraszcza dyscyplinę. Nie bierze się w nim pod uwagę takich elementów jak różne potrzeby informacyjne klientów. Ujawnia jednak swoją istotę.

Krótko mówiąc, SEO napędza dwie rzeczy - rankingi i widoczność.

Rankingi

Jest to proces, którego wyszukiwarki internetowe używają do określenia, gdzie umieścić daną stronę internetową w SERP-ie.

Widoczność

Termin ten opisuje jak ważna jest dana domena w wynikach wyszukiwarki. Dzięki wysokiej widoczności, Twoja domena jest widoczna w SERP-ach. Niższa widoczność pojawia się, gdy dana domena nie jest widoczna dla wielu istotnych zapytań.

Oba są odpowiedzialne za dostarczenie głównych celów SEO - ruchu i konwersji.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto skorzystać z SEO.

Dyscyplina ta pomaga pozycjonować Twoją markę podczas prawie całej podróży zakupowej.

To z kolei może zapewnić, że Twoje strategie marketingowe pasują do nowych zachowań zakupowych.

Bo, jak przyznał sam Google - zachowanie klientów zmieniło się na zawsze.

Obecnie, więcej osób korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia produktów lub usług niż z jakiegokolwiek innego kanału marketingowego. 18% więcej kupujących wybiera Google niż Amazon. 136% więcej osób preferuje wyszukiwarki internetowe niż inne strony detaliczne. A kupujący B2B przeprowadzają średnio do 12 wyszukiwań, zanim nawiążą kontakt z daną marką.

Co więcej, wolą samodzielnie przechodzić przez większość procesu zakupu.

Na przykład, w ostatnim badaniu przeprowadzonym przez HubSpot Research stwierdziliśmy, że 77% osób bada markę przed nawiązaniem z nią współpracy.

Forrester ujawnił, że 60% klientów nie chce żadnych interakcji z handlowcami. Co więcej, 68% preferuje badania na własną rękę. A 62% opracowało własne kryteria, by wybrać odpowiedniego sprzedawcę.

Co więcej, ten proces nigdy nie był bardziej skomplikowany.

Wreszcie, Badanie Kupujących B2B DemandGen z 2017 r. wykazało, że 61% kupujących B2B rozpoczyna proces zakupu od szerokiego wyszukiwania w sieci. Dla porównania, tylko 56% przechodzi bezpośrednio na stronę internetową sprzedawcy.

Ale w jaki sposób korzystają z wyszukiwarek podczas tego procesu?

Na wczesnym etapie procesu, korzystają z Google, aby znaleźć informacje o swoim problemie. Niektórzy pytają także o potencjalne rozwiązania.

Następnie oceniają dostępne alternatywy w oparciu o recenzje lub szumy w mediach społecznościowych, a następnie kontaktują się z firmą. Dzieje się to jednak po wyczerpaniu wszystkich źródeł informacji.

I tak, jedyną szansą dla klientów, aby zauważyć i rozważyć cię jest pokazanie się w ich wynikach wyszukiwania.

Skąd Google wie, jak sklasyfikować stronę?

Wyszukiwarki mają tylko jeden cel. Mają one na celu dostarczenie użytkownikom najbardziej odpowiednich odpowiedzi lub informacji.

Za każdym razem, gdy z nich korzystasz, ich algorytmy wybierają strony, które są najbardziej istotne dla Twojego zapytania. A następnie, uszeregować je, wyświetlając najpierw te najbardziej autorytatywne lub popularne.

Aby dostarczyć użytkownikom odpowiednich informacji, wyszukiwarki analizują dwa czynniki:

Wyszukiwanie pomiędzy zapytaniem a treścią na stronie. Wyszukiwarki internetowe oceniają ją na podstawie różnych czynników, takich jak temat czy słowa kluczowe.

Władza, mierzona popularnością strony internetowej w Internecie. Google zakłada, że im bardziej popularna jest strona lub zasób, tym bardziej cenna jest jej zawartość dla czytelników.

A do analizy wszystkich tych informacji używają złożonych równań zwanych algorytmami wyszukiwania.

Wyszukiwarki utrzymują swoje algorytmy w tajemnicy. Ale z czasem, SEO zidentyfikowały niektóre z czynników, które biorą pod uwagę przy tworzeniu rankingu strony. Mówimy o nich jako o czynnikach rankingowych i są one głównym elementem strategii SEO.

Jak niedługo się przekonasz, dodawanie większej ilości treści, optymalizacja nazw plików graficznych lub ulepszanie linków wewnętrznych może wpłynąć na Twoje rankingi i widoczność wyszukiwania. A to dlatego, że każde z tych działań wpływa na poprawę współczynnika rankingu.