Najnowsze artykuły

Tłumaczenia angielskie - jak znaleźć...

Języka angielskiego powszechnie uczymy się teraz w szkołach - nic dziwnego, skoro stał się głównym językiem międzynarodowym. Dzięki niemu możemy...

Czytaj Więcej

Strategie marketingowe i promocyjne

Marketing jest procesem polegającym na tym, aby Twoja firma została zauważona przez ludzi, którzy potrzebują lub chcą Twoich produktów lub usług. Wiele małych firm wpada na wspaniały pomysł biznesowy, ale nie udaje im się go skutecznie wprowadzić na rynek.

Musisz się tam dostać i rozpowszechniać informacje o swoich produktach lub usługach wśród właściwych ludzi, aby zbudować swoją bazę klientów. Reklama i sprzedaż są częścią tego procesu, ale jest w nim o wiele więcej zaangażowania.

Sześć "Ps" wprowadzania do obrotu

Zasadniczo istnieje sześć kluczowych aspektów, na których należy się skupić podczas wprowadzania produktów lub usług na rynek. Aspekty te są czasami określane jako sześć "P":

  • Produkt
  • cena
  • promocja
  • miejsce
  • Ludzie
  • procesy

Produkt

Produkt odnosi się do oferowanych przez Ciebie towarów lub usług. Podczas opracowywania produktu możesz wziąć pod uwagę szereg czynników, takich jak opakowanie, etykietowanie, budowanie marki i jakość.

WSKAZÓWKA: W Australii istnieją obowiązkowe normy dotyczące bezpieczeństwa i etykietowania produktów.

Cena

Ustalenie odpowiedniej ceny dla Twoich produktów lub usług pomoże Ci być rentownym i pozostać konkurencyjnym. Zacznij od uwzględnienia wszystkich kosztów związanych z produkcją i dostawą Twoich produktów i usług, a następnie zbadaj swój rynek docelowy, aby określić, ile byliby skłonni zapłacić. Jeśli istnieje luka, masz więcej pracy do wykonania - być może zmniejszenie kosztów lub skupienie się na innym rynku.

Promocja

Promocja odnosi się do metod, których będziesz używać do reklamowania i sprzedaży swoich produktów i usług. Metody promocyjne mogą obejmować:

  • Strona internetowa
  • media społecznościowe
  • blogowanie
  • e-newslettery
  • Tworzenie sieci kontaktów
  • broszury i ulotki
  • Reklama telewizyjna, radiowa lub drukowana
  • usta
  • programy lojalnościowe i nagradzania
  • zimne wołanie
  • mail-outs i letter dropsy
  • sponsoring
  • Działania PR, takie jak publikacje i wydarzenia medialne

Miejsce:

Ten aspekt marketingu odnosi się do sposobu, w jaki Twoi klienci będą mogli nabyć Twoje produkty lub usługi. Kanały dystrybucji mogą obejmować:

  • sprzedaż detaliczna bezpośrednio do odbiorców poprzez sklep lub punkt sprzedaży detalicznej
  • sprzedaż towarów za pośrednictwem hurtowni
  • sprzedaż detaliczna online
  • wykorzystanie dystrybutorów, konsultantów lub agentów do sprzedaży produktów

Decydując się na wybór kanału, należy wziąć pod uwagę rynek docelowy oraz logistykę związaną z dostarczaniem do niego produktów i usług.

Ludzie

Najprawdopodobniej będziesz musiał współpracować z dostawcami, dystrybutorami, hurtownikami, udziałowcami i pracownikami, aby wprowadzić swój produkt lub usługi na rynek. Wszystkie te grupy stanowią część twojego zespołu. Musisz upewnić się, że rozumieją oni znaczenie dostarczania wysokiej jakości produktów i obsługi klienta.

Procesy

Właściwa obsługa klienta i procesy biznesowe są niezbędne do wspierania Twoich celów marketingowych. Mogą one obejmować procedury zamawiania nowych zapasów, zapewniania terminowej dostawy produktów lub usług, zapewniania klientom możliwości udzielania informacji zwrotnych oraz regularnego przeglądania sprawozdań handlowych i finansowych.