Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Artykuły sponsorowane w kampanii SEO w UK

​Pozycjonowanie w Google przynosić może znakomite efekty sprzedażowe i stanowić dla firmy główne źródło klientów. Charakterystyczny dla takich prac jest wysoki współczynnik konwersji – wyższy niż w przypadku wielu innych działań marketingowych. Jak prowadzić kampanię SEO w Wielkiej Brytanii? Czy w tym kraju, tak jak w Polsce, również znaczenie mają publikacje z linkiem prowadzącym do naszej witryny?

SEO w Wielkiej Brytanii vs w Polsce

W przypadku niektórych aktualizacji wdrażanych przez Google, szybciej wprowadzano je na rynkach anglojęzycznych niż na innych. W praktyce jednak zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii znaczenie mają te same czynniki rankingowe, zatem podobne są również działania, które należy prowadzić.

Duże znaczenie mają modyfikacje on-site, czyli na stronie. Odpowiednie słowa kluczowe należy uwzględnić w treści opisów i artykułów, dodać jest w meta tagach, wprowadzić do contentu nagłówki, wdrożyć szyfrowane połączenie i zapewnić szybkie ładowanie się strony. Te wszystkie działania są niezbędne, ale zdobycie wysokich pozycji na konkurencyjne zapytania nie będzie możliwe bez link buildingu. Nie chodzi jednak o to, żeby do strony prowadziła jak największa liczba odnośników, lecz o linki wysokiej jakości. Stosunkowo łatwym sposobem na ich zdobycie jest postawienie na publikacje sponsorowane.

Płatne artykuły w kampanii SEO

W przypadku pozycjonowania strony w google.pl inwestowanie w artykuły sponsorowane jest bardzo opłacalne, o ile działania są przemyślane. Nie inaczej wygląda to w przypadku brytyjskich wyników wyszukiwania. Decydując się na płatne publikacje można uzyskać znakomite wyniki, ale trzeba przeanalizować serwisy, na których będziemy umieszczać artykuły. Ze znalezieniem wydawców nie będziemy mieć większych problemów – wystarczy skorzystać z bazy dostępnej pod adresem: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-anglia-uk.html. Należy natomiast wiedzieć, jak wybrać miejsca do publikacji, aby przyniosło to nam jak najwięcej korzyści. Oto, na co należy zwracać uwagę:

  • Miejsce publikacji – czy artykuł pojawi się na stronie głównej, czy znajdzie się w kategorii, która jest podlinkowana w serwisie? Bardzo ważne jest, aby do tej treści prowadziły linki z innych podstron serwisu, w przeciwnym wypadku z biegiem czasu artykuł może zostać wyindeksowany.
  • Link dofollow – możliwe, że strona oferuje odnośniki, które są oznaczone atrybutem nofollow lub sponsored. Najlepiej, aby nie były one wykorzystywane w publikacji – moc na pewno przekaże odnośnik potocznie nazywany dofollow.
  • Tematyczność – warto, aby witryna, na której kupujemy artykuł sponsorowany miała wysokie pozycje na zapytania powiązane z naszą branżą. Dzięki temu możemy uzyskać lepsze efekty i większa jest szansa na to, że czytelnik zainteresuje się ofertą.
  • Liczba publikacji sponsorowanych na stronie – najlepiej korzystać przede wszystkim z takich witryn, na których artykuły płatne stanowią mały odsetek wszystkich publikacji, a nie na odwrót.

Podsumowanie – publikacje sponsorowane

Artykuły płatne mogą przynieść znakomite rezultaty w pozycjonowaniu strony w brytyjskich wynikach Google, ale musimy poświęcić czas na wybór najlepszych w naszym przypadku serwisów. Postawienie na przypadkowe strony, które po prostu mieszczą się w naszym budżecie też może przynieść efekty, ale nie tak duże.

Artykuł partnera