Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Jak reklamować się na Podkaście

Według raportu Podcast Insights, istnieje ponad 750.000 aktywnych podcastów i liczy się ich liczba.

Brzmi jak ogromny basen prawo?

Jeśli jesteś reklamodawcą zainteresowanym rozpowszechnianiem wiedzy wśród słuchaczy podcastów, ogromna pula podcastów może wydawać się obiecująca - ale i przytłaczająca.

Obiecujące jest to, że rosnąca liczba podcastów powoduje jeszcze większe zainteresowanie reklamodawców. Statysta poinformował niedawno, że do 2020 r. wydatki na reklamy podcastów w samych Stanach Zjednoczonych mają wynieść 534 mln USD.

Jako marketingowiec małej i średniej firmy, możesz być zainteresowany sponsorowaniem podcastów, ale nie wiesz od czego zacząć. Głównie dlatego, że jest tak wiele podcastów do wyboru. Skąd wiesz, których podcastów słucha Twoja grupa docelowa?

Ponieważ podcast jest stosunkowo nowy w porównaniu do bardziej tradycyjnych praktyk reklamowych, takich jak reklamy prasowe lub radiowe, można również zastanawiać się, "Czy sponsorowanie podcastów jest tego warte, lub po prostu przechodzącej tendencji?

Aby pomóc Ci określić, jaka strategia reklamowa jest właściwa dla Ciebie i gdzie umieścić swój pierwszy podcast dolarów, rozmawiałem z Sam Balter, HubSpot Podcast Manager, i zrobił kilka dodatkowych badań, aby zawierać listę pomocnych strategii wyszukiwania, weryfikacji i reklamy w podcaście, który jest zgodny z marką.

Wskazówki dotyczące wyszukiwania i sponsorowania podcastów

1. Weź pod uwagę dane demograficzne podcastów.

Podczas gdy różne rodzaje programów telewizyjnych mogą przyciągać różne grupy odbiorców lub dane demograficzne, według Baltera dane demograficzne podcastów nie zmieniają się drastycznie z serialu do serialu. Balter wyjaśnił, że demograficzna widownia podcastów, która zazwyczaj składa się z "zamożnych wykształconych tysiącleci" jest "dobrą widownią dla marek praktycznie bez względu na to, na jakim programie jesteś".

Dlaczego widownia podcastów jest tak dobra? Ze względu na ich wiek, dochody i poziom wykształcenia, ta konkretna grupa ludzi jest wystarczająco stara, aby podejmować decyzje o zakupie i ma wystarczające dochody, aby dokonać tych zakupów. Ponieważ wielu z nich ma pracę lub jest z wykształcenia wyższego, słuchacze ci mogą być zainteresowani poznaniem szerokiej gamy produktów lub usług, które ułatwiają im codzienne życie lub pracę.

Kolejną świetną rzeczą w przypadku słuchaczy podcastów jest to, że będą oni dostrajać się do odcinków podcastów przez dłuższy czas niż do innych treści, jak wideo. Słuchaczom podcastów podobają się również długie podcasty, które trwają 30 minut lub dłużej. Ponieważ w porównaniu z innymi formami treści, takimi jak wideo, na podcaście jest znacznie mniej spadków, oznacza to, że reklamy mogą być umieszczone na początku lub na końcu odcinka i nadal mają duże szanse na bycie wysłuchanym.

2. Zrozumcie standardowe ceny reklam podcastów.

Następne pytanie, które możesz zadać to: "Ile będzie kosztowała reklama na podcaście?"

Jeśli jesteś nowy w świecie reklamy podcastów, może nie wiesz, jak reklamy są zazwyczaj ceny. Możesz się martwić, że wszystkie reklamy podcastów mogą mieć bardzo różne ceny - lub że podcasterzy będą pobierać dużo za słabą reklamę slot.

Ceny reklam podcastów mogą być bardziej przejrzyste, niż Ci się wydaje. Według Baltera, podcasterzy i sieci podcastów często używają tej samej formuły, aby określić, ile będzie kosztować reklama w ich podcaście.

Jeśli chcesz uzyskać wyobrażenie o tym, ile mogą kosztować sloty reklamowe dla danego programu, zanim dotrzesz do zespołu podcastów lub sieci, podłącz wskaźniki, które można znaleźć dla poprzednich odcinków programu, do formuły pokazanej poniżej.

3. Szukaj podcastów, które odnoszą się do Twojej marki lub branży.

Ponieważ pula podcastów jest tak duża, istnieje wiele możliwości połączenia się z niszowymi odbiorcami, które odnoszą się do Twojej konkretnej branży.

Kiedy reklama odnosi się do tematu serii podcastów lub odcinka, może to być bardziej naturalne dla słuchacza. Jest to również strategicznie inteligentne, ponieważ słuchacze, którzy są zainteresowani tą branżą, mogą identyfikować z bólu punktów, które usługa ma na celu rozwiązać.

Na przykład, jeśli umieścisz w podkaście ogłoszenie o swojej usłudze rekrutacyjnej B2B, w którym omówisz zasoby ludzkie, słuchacze, którzy są właścicielami lub zarządzają firmą B2B, lub pracownicy działu kadr, mogą chcieć skorzystać z Twojej usługi, aby ułatwić im pracę.

Oto przykład spoza świata B2B. Na odcinku "The Joe Rogan Experience", ogólnego podcastu, który strefy w na tematy takie jak technologia, nauka i rozrywka, Joe Rogan czyta skrypt, który mówi o tym, jak on używa ExpressVPN i Cash App w swoim codziennym życiu. Zanim przejdzie do szczegółów na temat tego, jak korzysta z tych produktów, zauważa również, że firmy te sponsorowały ten odcinek.

W reklamie Rogan wyjaśnia, że używa ExpressVPN do ochrony swoich danych internetowych i danych osobowych, a Cash App do płacenia znajomym lub dokonywania transakcji w podróży z telefonu. Jeśli nie możesz słuchać podcastu, oto szybki fragment ogłoszenia:

"Przy wszystkich najnowszych wiadomościach o naruszeniach bezpieczeństwa w Internecie, bardzo trudno jest nie martwić się o to, dokąd trafiają Twoje dane. Dokonanie zakupu online lub po prostu uzyskanie dostępu do poczty elektronicznej może narazić Twoje prywatne informacje na ryzyko ... Dlatego zdecydowałem się odzyskać swoją prywatność za pomocą ExpressVPN. ExpressVPN ma łatwe w użyciu aplikacje i działa bezproblemowo w tle mojego komputerowego tabletu telefonicznego".

Chociaż Rogan zauważa, że czyta materiały sponsorowane przed rozpoczęciem segmentu, usługi, które omawia, odnoszą się do technologii, podręcznych aplikacji i bezpieczeństwa w Internecie, które są tematy, które ma pokryte na "The Joe Rogan Experience". Dodatkowo, tematy te mogą być interesujące dla tysiącletniej widowni podcastów, która jest bardzo dobrze dopasowana do technologii smartfonów i komputerów.

Wreszcie, ponieważ Rogan opisuje swoje własne doświadczenia z ExpressVPN, segment ten mniej przypomina reklamę, a bardziej przyjazną rekomendację. W rzeczywistości, słuchacze, którzy są fanami Rogana, mogą ufać, że korzystał z reklamowanego produktu i że miał z nim dobre doświadczenia. Jeśli uważają, że jest on wiarygodnym źródłem rekomendacji, mogą wybrać lub rozważyć ExpressVPN, szukając dostawcy bezpieczeństwa danych.

Po przykładzie, potrzebujesz krótkiej sekcji, która podsumowuje, co czytelnicy powinni dostać z przykładu. W tym przypadku, coś w rodzaju, "Jednym z głównych punktów sprzedaży reklamy na podcaście jest to, że słuchacze są już wygodne z gospodarzem. Kiedy gospodarz czyta swoją kopię reklamy, jest już poziom zaufania między gospodarzem a publicznością, która nie będzie tam z alternatywnych mediów, takich jak wideo lub reklam wyświetlania. To prawie jak lekkie poparcie gwiazdy."