Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Jak stworzyć strategię SEO na 2020 r.

Oto cliche wśród cyfrowych marketerów: Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) nie jest tym, czym była kiedyś.

Oto prawdziwe stwierdzenie, którego nie słyszysz tak często: Twoja strategia SEO na rok 2019 nie powinna koncentrować się na słowach kluczowych.

W dzisiejszych czasach większość firm rozumie podstawowe pojęcia SEO i dlaczego jest ono ważne.

Jednakże, jeśli chodzi o opracowanie i realizację solidnej strategii SEO dla Twojej firmy, samo tworzenie treści dla słów kluczowych, których szukają Twoi klienci jest zarówno żmudne jak i, cóż, błędne.

Jaka jest strategia SEO?

Strategia SEO to proces organizowania treści strony internetowej według tematów, który pomaga wyszukiwarkom takim jak Google zrozumieć intencje użytkownika podczas wyszukiwania. Poprzez optymalizację strony internetowej wokół tematów, a następnie słów kluczowych w ramach tego tematu, można zwiększyć swoją wiedzę w oczach wyszukiwarki i dobrze rangi dla długich słów kluczowych związanych z tym tematem.

Co to jest SEO?

Search engine optimizers (SEO) to ludzie, którzy optymalizują strony internetowe, aby pomóc im pokazać się wyżej w wyszukiwarkach i uzyskać większy "ruch organiczny". Zasadniczo, SEO jest wysoce wyspecjalizowanym strategiem treści i pomaga biznesowi odkryć możliwości odpowiedzi na pytania, jakie ludzie mają na temat branży za pośrednictwem wyszukiwarek.

Oto trzy rodzaje SEO, na których może skupić się strateg SEO:

  • On-page SEO: To SEO koncentruje się na treści, która jest "na stronie", i jak zoptymalizować tę treść, aby pomóc podnieść rangę strony internetowej dla konkretnych słów kluczowych.
  • Off-page SEO: To SEO koncentruje się na linkach, które kierują do strony internetowej z innego miejsca w Internecie. Liczba "backlinków" i wydawcy, którzy posiadają te linki, pomagają budować zaufanie w oczach wyszukiwarki. Powoduje to, że twoja strona internetowa zajmuje wyższą pozycję.
  • Techniczne SEO: To SEO koncentruje się na architekturze strony internetowej, badając jej zaplecze, aby zobaczyć, jak każda strona jest "technicznie" ustawiona. Google tak samo dba o kod strony internetowej, jak o jej zawartość, co sprawia, że ta specjalność jest bardzo ważna dla rankingu wyszukiwarek internetowych.

Należy pamiętać, że nie każda firma może zoptymalizować swoją stronę pod kątem wyszukiwania w ten sam sposób, a zatem nie każde SEO będzie miało ten sam proces optymalizacji. Zadaniem SEO jest zbadać swoją branżę, dowiedzieć się, co jest ważne dla ich odbiorców, i opracować strategię SEO, która stawia właściwą treść przed tą publicznością.

Mając to na uwadze, oto dziewięć kroków, które można podjąć, aby upewnić się, że wszystkie bazy SEO są objęte w 2019 roku. Następnie, w dolnej części tego wpisu na blogu, można chwycić swój darmowy szablon planowania, aby opanować SEO na stronie.

1. Zrób listę tematów.

Słowa kluczowe są w sercu SEO, ale tak naprawdę nie są one już pierwszym krokiem do organicznego wzrostu gry. Pierwszym krokiem jest sporządzenie listy tematów, które chciałbyś objąć z miesiąca na miesiąc.

Aby rozpocząć, skompilować listę około 10 krótkich słów i terminów związanych z produktem lub usługą. Użyj narzędzia Google Keyword Tool, aby określić wolumen wyszukiwania i wymyślić warianty, które mają sens dla Twojej firmy.

Kojarzysz te tematy z popularnymi krótkimi słowami kluczowymi, jak można powiedzieć, ale nie jesteś poświęcając poszczególne wpisy na blogu do tych słów kluczowych. Te słowa kluczowe są po prostu zbyt konkurencyjne, aby zająć wysoką pozycję w Google, jeśli dopiero zaczynasz optymalizować swoją stronę internetową do wyszukiwania. Pójdziemy nad tym, jak korzystać z tych tematów w ciągu zaledwie minuty.

 

Wykorzystując wielkość wyszukiwania i konkurencję jako miarę, zawęzić swoją listę do 10-15 krótkich słów kluczowych, które są ważne dla Ciebie, i że ludzie w Twojej publiczności są poszukiwania. Następnie uszereguj tę listę według ważności, na podstawie miesięcznego wolumenu wyszukiwania i jego znaczenia dla Twojej firmy.

Na przykład, jeśli firma zajmująca się basenami pływackimi próbuje sklasyfikować "baseny z włókna szklanego" - która otrzymuje 110.000 wyszukiwań miesięcznie - to słowo kluczowe "shorttail" może być tym, które reprezentuje nadrzędny temat, na którym chcą tworzyć treści. Następnie firma identyfikuje serię długoogonowych słów kluczowych, które odnoszą się do tego krótkogonowego słowa kluczowego, mają rozsądny miesięczny wolumen wyszukiwania i pomagają w rozwijaniu tematu "puli włókien szklanych". Więcej na temat tych longtails będziemy mówić w następnym kroku tego procesu.

Każde z tych słów kluczowych jest nazywany "filarem", i służy jako podstawowe wsparcie dla większego "klastra" słów kluczowych długoogonowych, co prowadzi nas do naszego następnego kroku ...

2. Zrób listę długich słów kluczowych opartych na tych tematach.

Oto, gdzie można zacząć optymalizować swoje strony dla konkretnych słów kluczowych. Dla każdego filaru, który zidentyfikowałeś, użyj narzędzia słów kluczowych, aby zidentyfikować pięć do 10 długich słów kluczowych, które wykopać głębiej do oryginalnego słowa kluczowego tematu.

Na przykład, regularnie tworzymy treści na temat "SEO", ale nadal bardzo trudno jest zająć dobre miejsce w Google dla tak popularnego tematu tylko w tym akronimie. Ryzykujemy również konkurowanie z własnymi treściami poprzez tworzenie wielu stron, z których wszystkie skierowane są dokładnie na to samo słowo kluczowe - i potencjalnie na tę samą stronę wyników wyszukiwania (SERP). Dlatego tworzymy również treści na temat prowadzenia badań nad słowami kluczowymi, optymalizacji obrazów dla wyszukiwarek, tworzenia strategii SEO (którą właśnie czytasz) i innych podtematów w ramach SEO.

Dzięki temu firma może przyciągnąć ludzi, którzy mają różne zainteresowania i obawy związane z posiadaniem swojego produktu - i ostatecznie stworzyć więcej punktów wejścia dla osób, które są zainteresowane kupnem czegoś.

Użyj podtematów, aby wymyślić post na blogu lub pomysł na stronę internetową, które wyjaśniają konkretną koncepcję w ramach każdego większego tematu, który zidentyfikowałeś w Kroku 1. Podłącz te podtematy do swojego narzędzia badawczego, aby zidentyfikować słowa kluczowe, na których można oprzeć każdy post na blogu.

Razem, te podtematy tworzą klaster. Tak więc, jeśli masz 10 tematów filarów, każdy z nich powinien być przygotowany do obsługi jednego klastra od pięciu do 10 podtematów. Ten model SEO jest nazywany "klastrem tematów", a nowoczesne algorytmy wyszukiwarek zależą od nich, aby połączyć użytkowników z informacjami, których szukają.

3. Zbuduj strony dla każdego tematu.

Jeśli chodzi o strony internetowe i ranking w wyszukiwarkach, starając się uzyskać jedną stronę do rankingu dla kilku słów kluczowych może być obok niemożliwe. Ale oto, gdzie guma spotyka się z drogą:

Weź 10 filarowych tematów, które wymyśliłeś w kroku 1 i stwórz stronę internetową dla każdego z nich, która nakreśli temat na wysokim poziomie - używając słów kluczowych, które wymyśliłeś dla każdego klastra w kroku 2. Filar strony SEO, na przykład, może opisać SEO w krótkich sekcjach, które wprowadzają badania słów kluczowych, optymalizacji obrazu, strategii SEO i innych podtematów, jak są one identyfikowane. Pomyśl o każdej stronie filarowej jako o spisie treści, w którym informujesz czytelników o podtematach, które rozwiniesz w postach blogowych.

Użyj swojej listy słów kluczowych, aby określić, ile różnych stron filarów należy utworzyć. Ostatecznie, liczba tematów, dla których tworzysz strony filarów powinna pokrywać się z liczbą różnych produktów, ofert i lokalizacji Twojej firmy. Ułatwi to Twoim potencjalnym i klientom znalezienie Cię w wyszukiwarkach bez względu na to, jakich słów kluczowych używają.