Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

14 z najlepszych narzędzi SEO do audytu i monitorowania Twojej strony internetowej w 2020 r.

Nie ma nic lepszego niż nagła aktualizacja algorytmu Google, która sprawia, że marketerzy czują się zdezorientowani i zaniepokojeni. Wygląda na to, że czekają na Ciebie, aby wszystkie kaczki z rzędu, a następnie uruchomić aktualizację, która sprawia, że Twoje wysiłki natychmiast przestaje być aktualne.

Jasne, są dość otwarci na ten fakt, że robią to dla własnego dobra - każde dostosowanie algorytmu przybliża nas przecież o jeden krok do bardziej istotnych wyników wyszukiwania. Jednak nadal istnieje pewna tajemnica za dokładnie jak Google ocenia stronę internetową i ostatecznie określa, które strony do pokazania, dla których zapytań wyszukiwania.

To powiedziawszy, istnieje wiele narzędzi tam - niektóre darmowe, niektóre płatne - które pomogą Ci spojrzeć na swoją własną stronę tak, jak Google to widzi.

Narzędzia te są krytyczne dla Twojej organicznej strategii wyszukiwania, ponieważ pozwalają skupić się na tych elementach Twojej strony, które Google uzna za ważne. W tym poście, przejdziemy przez 14 takich narzędzi, które wszystkie pomogą Ci przeprowadzić analizę strony jak marketer ... i bot Google.

1. Grader witryn HubSpot

Koszt: Bezpłatnie

Cel: Audyt strony internetowej

Już w 2007 roku HubSpot udostępnił narzędzie o nazwie Website Grader, które pomogło firmom odkryć możliwości optymalizacji wyszukiwarek internetowych. Ponieważ od tego czasu wiele się zmieniło, firma wydała nową, ulepszoną wersję narzędzia.

Website Grader jest narzędziem online, które generuje spersonalizowane raporty w oparciu o następujące kluczowe metryki:

  • Wydajność. Narzędzie to analizuje rozmiar strony, żądania, prędkość i podobne kluczowe wskaźniki SEO.
  • Gotowość mobilna. Narzędzie sprawdzi, czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych pod względem szybkości reakcji i ustawień rzutni.
  • SEO. Narzędzie określi czy Twoja strona jest łatwa do znalezienia - zarówno przez ludzi jak i boty. To ustalenie będzie uwzględniać takie czynniki jak tytuły stron i meta-opisy.
  • Ochrona. Narzędzie będzie szukało rzeczy takich jak certyfikat SSL. Służy on jako sposób na udowodnienie odwiedzającym, że Twoja strona jest zarówno autentyczna jak i bezpieczna dla danych kontaktowych.

Wszystko czego potrzebujesz to adres URL strony internetowej i adres e-mail do rozpoczęcia pracy. Wystarczy podłączyć swoje informacje i w ciągu kilku sekund możesz spodziewać się wyniku (1-100) oraz szczegółowego raportu.

Oprócz Website Grader, HubSpot posiada również kilka darmowych narzędzi, takich jak e-mail marketing, analiza i czat na żywo, a także płatne narzędzia, takie jak SEO insights i Blogging.

Na przykład, w aplikacji HubSpot Blogging App, użytkownicy znajdą propozycje SEO typu "as-you". Ten pomocny dodatek służy jako lista kontrolna dla twórców treści na wszystkich poziomach umiejętności. Klienci HubSpot mają również dostęp do aplikacji Page Performance App, Sources Report oraz Keyword App. Platforma marketingowa HubSpot dostarczy Ci narzędzi potrzebnych do badania słów kluczowych, monitorowania ich wydajności, śledzenia organicznego wzrostu wyszukiwań i diagnozowania stron, które mogą nie być w pełni zoptymalizowane.

Jeśli chodzi o wskaźniki 70+, trudno byłoby - jeśli nie jest to niemożliwe - nie odkryć możliwości poprawy.

Jako bonus, Woorank ułatwia użytkownikom pobieranie recenzji w postaci markowych plików PDF. Dzięki temu dystrybucja i prezentacja w całej firmie jest jeszcze bardziej usprawniona niż kiedykolwiek.

2. Google's Webmaster Tools

Koszt: Bezpłatnie

Cel: Analiza strony internetowej

Być może najlepszym sposobem na zrozumienie sposobu, w jaki Google widzi Twoją stronę jest zapytanie Google. Narzędzia Google Webmaster Tools to przyjazne dla nowicjuszy zasoby, które wyjaśniają podstawy wyszukiwania Google.

Na przykład, narzędzie Google Fetch jako Google pozwala zobaczyć konkretny adres URL, tak jak go widzi Google, co jest krytyczne przy rozwiązywaniu problemów z powodu słabej wydajności SEO. Zwracane informacje mogą pomóc zmodyfikować daną stronę w celu uzyskania lepszych wyników, a nawet pomóc wyizolować problematyczny kod, gdy uważasz, że Twoja strona została zhakowana.

Kolejną świetną funkcją narzędzi Google Webmaster Tools jest PageSpeed Insights. To narzędzie SEO mierzy wydajność zarówno desktopu jak i strony mobilnej pod względem szybkości. Dzięki temu, że zapytania mobilne przewyższają możliwości wyszukiwania na pulpicie, szybkość strony staje się coraz ważniejsza dla firm, które chcą utrzymać odwiedzających je gości.

Według Google Developers "PageSpeed Insights" ocenia, jak dobrze strona podąża za powszechnie stosowanymi najlepszymi praktykami w zakresie wydajności i oblicza wynik od 1 do 100, który pozwala oszacować jej wydajność". Wynik ten może być dobry, jak w 80 lub wyższy; średni, jak w 60 do 79; lub niski, jak w 0 do 59.

3. Ahrefs

Koszt: 99$/mo dla planu Lite

Cel: Badanie słów kluczowych i audyt strony internetowej

Ahrefs jest zaawansowanym zasobem SEO, który bada właściwości Twojej strony internetowej i tworzy profile słów kluczowych, linków i rankingów, aby pomóc Ci podejmować lepsze decyzje dotyczące Twojej zawartości. Cztery z jego głównych narzędzi to:

  • Site Explorer, który pokazuje wydajność konkretnych stron internetowych na twojej stronie.
  • Content Explorer, który pozwala na przeszukiwanie wysoko wydajnych stron internetowych pod kątem określonych słów kluczowych i tematów.
  • Keywords Explorer, który generuje miesięczną wielkość wyszukiwania i wskaźnik kliknięć określonych słów kluczowych.
  • Site Audit, który przeszukuje określone wersy w obrębie Twojej domeny i ujawnia szereg problemów technicznych na poziomie strony.

Podczas używania Eksploratora słów kluczowych, Ahrefs stworzy również "temat nadrzędny" słowa kluczowego, którego szukałeś, jak widać na zrzucie ekranu powyżej, pod miernikiem Keyword Difficulty. Temat nadrzędny słowa kluczowego jest szerszym słowem kluczowym z większą ilością wyszukiwanych słów kluczowych niż zamierzone, ale prawdopodobnie ma taką samą publiczność i ten sam potencjał rankingowy - co daje bardziej wartościowe możliwości SEO podczas optymalizacji konkretnego wpisu na blogu lub stronie internetowej.

4. Woorank

Koszt: Bezpłatna 14-dniowa próba, następnie $49/mo dla Planu Pro lub $149/mo dla Planu Premium

Cel: Audyt strony internetowej

Dogłębna analiza strony internetowej Woorank pomaga marketerom ujawnić możliwości optymalizacji i poprawy. Analiza ta bierze pod uwagę wyniki istniejących inicjatyw SEO, media społecznościowe, użyteczność i inne.