Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Stworzenie strategii reklamowej Reddit

Dzięki temu, że Reddit znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych stron w Internecie, jest niewątpliwie intrygującym kanałem do celów reklamowych.

Jednak strona może często wydawać się zastraszająca, a może nawet zbyt przypadkowa, aby stworzyć spójną strategię reklamową. Ponadto, ponieważ jej głównym celem jest wystawianie widzów na działanie topowych treści w danej chwili, użytkownicy Redditu są notorycznie anty-marketingowi.

Niezależnie od swoich wyzwań, jego potencjalne zalety okazały się zbyt dobrą okazją do rezygnacji z niego. W HubSpot zdecydowaliśmy się na wdrożenie strategii, aby przekonać się, czy Reddit może służyć jako obiecujący kanał w przyszłości.

Tutaj dowiedz się, co nasz zespół dowiedział się o reklamie na Reddicie i czy jest ona warta próby dla Twojej firmy.

Strategia za reklamą Reddit

1. Zidentyfikuj podrzędne tematy, które są dobrze dopasowane do Twojej grupy docelowej.

Aby zbadać korzyści płynące z reklamy na Reddicie, po raz pierwszy rozmawiałem z Joshem Changiem, starszym kierownikiem ds. marketingu w HubSpot. Powiedział mi, że początkowa strategia HubSpot dotycząca Reddita obejmowała wysoce ukierunkowane kampanie na konkretnych subreditach, w tym r/przedsiębiorcy i r/sprzedaży.

"Celem kampanii", wyjaśnił Chang, "było zwiększenie świadomości i konwersja naszych produktów". Jeśli chodzi o wyniki, zauważyliśmy, że koszt na zakup jest podobny do tego, co osiągnęliśmy na Facebooku w Ameryce Północnej, chociaż zauważyliśmy niższy wskaźnik aktywacji z Reddit - co sugeruje niższą jakość konwersji".

Jeśli jesteś zainteresowany wypróbowaniem kampanii dla siebie, zacznij od identyfikacji subreditów, które mogą pomóc w stworzeniu prawdziwych powiązań między Twoją marką a idealną publicznością. Rozważ tematy, które najbardziej interesują Twoją grupę docelową, i zrób listę. Następnie zawęź swoją listę, badając, ilu subskrybentów ma każdy temat, czy jest on stosunkowo aktywny i czy w danym temacie jest dozwolona autopromocja lub udostępnianie treści.

Chang powiedział mi: "Jedną z głównych rzeczy, których się nauczyliśmy było ukierunkowanie na subreddity konkretnie było o wiele bardziej skuteczne niż szersze ukierunkowanie zainteresowania. Jednak ta strategia wymaga dużo badań i poznania, które subreddity są najbardziej istotne dla odbiorców".

2. Zacznij angażować się w swoje społeczności subreddytów.

Po stworzeniu listy subreditów, które mogą zainteresować Twoją grupę docelową, nadszedł czas, aby rozpocząć współpracę z tymi subreditami.

Ważne jest jednak, aby nie rozpoczynać od promowania własnych treści.

Aby zbudować poziom zaufania i autentycznego połączenia, zacznij od zagłosowania na inne zgłoszenia, które są dla Ciebie interesujące i dobrze pasują do Twojej marki. Następnie podziel się cenną treścią - ale nie swoją własną. Zamiast tego zamieszczaj interesujące treści wytworzone przez inne media lub blogi, które Twoim zdaniem będą przydatne dla Twojej społeczności podrzędnej.

Istotne jest, aby naprawdę wykorzystać platformę Reddit jako okazję do poznania swoich odbiorców docelowych, zanim zaoferujesz im swoje własne treści. To nie tylko pokaże Twojej społeczności, że nie przyłączasz się po prostu do autopromocji, ale również pomoże Ci lepiej dostosować treść do Twoich potrzeb.

3. Zacznij promować swoje własne treści, płatne lub nie, na platformach subreddit.

W tym momencie możesz po prostu rozważyć zamieszczenie wartościowych treści z Twojej firmy, które w Twoim odczuciu przyniosą korzyści Twojej społeczności - za darmo.

Pod wieloma względami, ten post wygląda podobnie do wszystkich innych treści Reddita. Jednakże, w lewym górnym rogu znajduje się niebieski tag "Promowane", który oznacza, że jest to płatne ogłoszenie.

W przypadku HubSpot'a zdecydowaliśmy się przetestować moc płatnej reklamy na stronie. Jednakże, nadal jest to bardzo ważne, aby wykonać powyższe kroki w celu kultywowania autentycznych relacji ze społecznościami subredditowymi.

Pomyśl o tym w ten sposób - jeśli zacznę się angażować w jedną z grup, do której dołączyłem, i zauważę, że zazwyczaj zamieszczają oni pomocne treści (w tym z innych publikacji), wtedy mam większe szanse, że zwrócą na to uwagę, gdy zapłacą za sponsorowany post. Jeśli pojawią się one znikąd, nie mam poczucia świadomości marki i prawdopodobnie nie będzie ufać reklamie.

Reddit Koszty reklamy

W tej chwili minimalne dzienne wydatki na reklamę w Reddicie wynoszą 5 dolarów.

Dodatkowo, Reddit FAQ stwierdza: "Platforma Reddit Ads korzysta z drugiego systemu cenowego opartego na aukcjach, co oznacza, że płacisz o cent wyższy niż następny oferujący z najwyższą ceną. Ponieważ korzystamy z systemu aukcyjnego, istnieje ryzyko 20-procentowej nadpłaty przy tworzeniu indywidualnej kampanii".

Jednak od stycznia 2019 roku Reddit zmienił swój model cenowy z CPM (cost-per-impression) na CPC (cost-per-click). Model CPC prawdopodobnie ułatwi markom śledzenie celów konwersji lub ruchu i może spowodować zmiany cen w czasie.

Reklama na Reddit: Warte tego?

Kiedy zapytałem Chang czy czuł, że reklama na Reddit jest warta inwestycji, zaproponował szczerą odpowiedź, przyznając HubSpot tymczasowo wstrzymał swoje wysiłki na Reddit.

"Widzieliśmy obiecujące wyniki," powiedział mi Chang, "Ale ponieważ celowaliśmy w konkretne subreddyty, to nie był to szalony wolumen, który mógł naprawdę poruszyć igłę. Jednakże, mamy na naszej stacji do ponownych testów Reddita, aby sprawdzić, czy możemy poprawić wydajność i skalowalność w przyszłości."

Ważne jest, aby zauważyć, że odnieśliśmy sukces - Findlay Hats, na przykład, wygenerował 28.000 dolarów sprzedaży z jednego postu w Reddicie wirusowym.

Jednak większość marek widzi lepsze wyniki po prostu polegając na Reddicie w zakresie zaangażowania społecznego i świadomości marki. Alex Berman znalazł jeden ze swoich darmowych, nieautoryzowanych filmów, który zdobył 25.000 odsłon, kiedy znalazł się na szczycie subreddytu - ale kiedy umieścił 250 dolarów za swoimi postami w Reddicie, zdobył zero leadów.

Ostatecznie, warto rozważyć wykorzystanie Reddit jako platformy do udostępniania treści w imię uczynności i zaangażowania publiczności, a nie jako opłacalne strategii reklamowej.