Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Jak wykorzystać reklamę Pinterest do promocji produktów i przyciągnięcia klientów?

Pinterest jest często niedoceniany przez marketerów mediów społecznościowych i uważany za zbędny element strategii marketingowej - niestety, jeśli jest to prawdziwe dla Twojego zespołu, możesz stracić główne źródło ruchu i dochodów.

Pinterest oferuje wiele unikalnych możliwości dla marketerów, aby dotrzeć do leadów i wpływać na zachowania zakupowe konsumentów. W rzeczywistości, 72% Pinnerów używa Pinteresta, aby zdecydować, co kupić offline.

Pinteresty mają znacznie dłuższą żywotność niż Tweety czy Instagram, co czyni je szczególnie silnym atutem. Szpilki mogą pojawić się w kanale użytkownika miesiące po początkowym umieszczeniu.

Jeśli Twoja treść jest ciekawa i wartościowa, może być ponownie przypinana do różnych forów użytkowników i nadal prowadzić konsumentów z powrotem na Twoją stronę.

Wszystko to jest do powiedzenia - płatna strategia reklamowa dla Pinterest nie jest takim złym pomysłem, i może pomóc wzmocnić swoją organiczną obecność poprzez zdobycie trakcji z potencjalnymi nabywcami i poprawę rozpoznawalności marki.

Jeśli jesteś zainteresowany badaniem, jak reklama Pinterest może pomóc przyciągnąć klientów, czytaj dalej.

Pinterest Reklama

Z ponad 250 milionami użytkowników, Pinterest jest doskonałym miejscem dla firm do reklamowania produktów.

Jeśli tworzysz reklamy na Pintereście, istnieje duży potencjalny zasięg dla każdej z Twoich reklam - a co najlepsze, użytkownicy aktywnie poszukują w serwisie takich produktów jak Twój.

90% użytkowników Pinteresta twierdzi, że Pinterest pomaga im zdecydować, co kupić - czyli reklamy Pinteresta, czyli Promowane Szpilki, są pokazywane niezwykle wrażliwej publiczności.

Pinterest Promowane Piny

Istnieje kilka sposobów na promowanie swoich treści na stronie Pinterest. Aby określić, który format reklamy jest najlepszy dla Twojej firmy, ważne jest, aby znać cele Twojej kampanii i atrybuty każdego formatu promocji Pinterest.

1. Wypromowane Pinteresty

Na pierwszy rzut oka, Promoted Pins wyglądają i działają jak zwykły statyczny Pin, ale mają małą etykietę "Promoted", aby je odróżnić. Promoted Pins są wzmocnione i ukierunkowane, aby dotrzeć do większej liczby osób. Użytkownicy mogą nawet przypiąć Twoje Promotowane Piny do swoich forów, dzielić się nimi i komentować je.

Gdy użytkownik udostępni Promowane Pinsy, etykieta "Promowane" znika, a kolejne reinsygnacje są uważane za zarobione media - co oznacza, że po pierwszej pinezce, organiczna ekspozycja na treść jest darmowa.

2. Promowane szpilki wideo

Promoted Video Pins są dokładnie takie same jak Promoted Pins - z wyjątkiem statycznego obrazu zastępowanego przez wideo.

90% klientów twierdzi, że wideo pomaga im w podejmowaniu decyzji o zakupie, a ten sam odsetek tygodniowych użytkowników Pinteresta jest na platformie do podejmowania decyzji o zakupie. Dlatego Pinterest i reklama wideo idą w parze.

Pinterest oferuje dwie opcje rozmiaru wideo: maksymalną szerokość lub standardową. Standardowe pliki wideo mają taki sam rozmiar jak zwykłe Pinsy i kosztują mniej niż Pin o maksymalnej szerokości, który rozprzestrzenia się na cały materiał użytkownika.

Bez względu na to, jaki rozmiar wybierzesz, filmy Pinterest automatycznie odtwarzają się po osiągnięciu 50 procent oglądalności. Plus, Promoted Video Pins mają opcję optymalizacji konwersji, aby lepiej służyć reklamodawcom z ruchu lub celów konwersji. Ta nowa opcja przenosi użytkownika na stronę docelową na stronie internetowej reklamodawcy, jak również na zbliżenie filmu.

Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać podczas tworzenia reklamy Promowanego Wideo Pinu:

  1. Plik musi być albo MP4 albo MOV.
  2. Twój film nie może przekroczyć 2 GB.
  3. Wideo musi spełniać minimum cztery sekundy i nie może trwać dłużej niż 30 minut.
  4. Twój współczynnik proporcji musi spaść między 1:91:1 i 1:2.
  5. Istnieje limit kopii opisu wynoszący 500 znaków.
  6. Upewnij się, że tworzysz wideo, które nie jest zależne od dźwięku, aby zapewnić większą dostępność i tych, którzy przewijają z dźwiękiem wyłączonym.

3. Promowane karuzele

Promowane karuzele zawierają do pięciu obrazów, które użytkownicy mogą przewijać. Karuzele są używane, aby dać głębszą historię marki w obrębie jednej szpilki.

Ta funkcja zachowuje się tak samo jak inne Pinsy, z wyjątkiem tego, że pod obrazami będą znajdowały się kropki sygnalizujące dodatkową zawartość. Każdy obrazek karuzeli może być inny i mieć inny tytuł, opis i link do innej strony docelowej.

Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać podczas tworzenia reklamy Promowanej Karuzeli:

  • Typ pliku: PNG lub JPEG
  • Idealny współczynnik proporcji: 1:1 lub 2:3
  • Rozmiar pliku: Maksymalnie 10 MB
  • Kopia tytułowa: Maksymalnie 100 znaków
  • Kopia opisu: Maksymalnie 500 znaków

4. Promowane Pinsy App

Promowane Piny Aplikacji są reklamami tylko dla urządzeń mobilnych, które pozwalają użytkownikom na pobranie aplikacji bezpośrednio z Pinteresta. Ponieważ 80 procent ruchu w Pintereście pochodzi z urządzeń mobilnych, reklamy te są doskonałym sposobem na dotarcie do Twoich odbiorców tam, gdzie się znajdują.

Dostępne na urządzeniach z systemem iOS i Android, reklamy te zawierają "Zainstaluj" CTA, który pozwala na płynne przejście z Pinterestu do aplikacji.

Podczas gdy większość wytycznych pozostaje taka sama dla tych Pinsów, Twoja kopia, obraz lub film powinny przekazywać ważne atrybuty dotyczące Twojej aplikacji.