Najnowsze artykuły

Artykuły sponsorowane w kampanii SEO w UK

​Pozycjonowanie w Google przynosić może znakomite efekty sprzedażowe i stanowić dla firmy główne źródło klientów. Charakterystyczny dla takich prac...

Czytaj Więcej

Jak zoptymalizować zawartość bloga w wyszukiwarce?

Optymalizacja wyszukiwarek, czyli SEO, jest niezwykle ważna dla marketerów. Kiedy optymalizujesz swoje strony internetowe - w tym swoje wpisy na blogu - sprawiasz, że Twoja strona staje się bardziej widoczna dla osób, które wprowadzają słowa kluczowe związane z Twoim produktem lub usługą za pośrednictwem wyszukiwarek takich jak Google.

Ale czy zawartość Twojego bloga naprawdę pomaga Twojemu biznesowi w organicznym pozycjonowaniu się w wyszukiwarkach?

Chociaż jest to jasne, że zawartość bloga przyczynia się do Twojego SEO, Google liczne aktualizacje algorytmów może uczynić to trudne. A dzisiejsze najlepsze praktyki SEO są wszystko o relewantność i intencje.

Więc, jeśli chodzi o Twój blog, skąd wiesz, co ma znaczenie, a co nie? Jaka jest dzisiejsza taktyka rankingu blogów i co jest uważane za "old-school"? Jak można utrzymać to wszystko w porządku?

Czytaj dalej. Ja wytłumaczę.

Uproszczenie SEO

Dezorientacja jest powszechnym problemem, z którym borykają się marketerzy treści cyfrowych - i chcemy im w tym pomóc. W tym wpisie opiszemy, jak zoptymalizować wpisy na Twoim blogu pod kątem słów kluczowych, na których Ci zależy, wraz z kilkoma innymi taktykami optymalizacji, o których powinieneś pamiętać.

Dodatkowo, istnieje kilka innych sposobów, które mogą uprościć SEO w odniesieniu do Twojego bloga biznesowego. Wraz z poradami na temat SEO na blogu, który będziemy omawiać za chwilę, rozważmy następujące kwestie.

Jeśli jesteś klientem HubSpot, spójrz na konkretne wskazówki dotyczące optymalizacji SEO dla Twoich indywidualnych wpisów na blogu. Możesz to zrobić klikając na ikonę wykresu słupkowego po lewej stronie edytora bloga podczas pracy nad postem, aby uzyskać dostęp do ekranu SEO Optimization. Jeśli nie jesteś klientem HubSpot, użyj tych wskazówek jako listy kontrolnej podczas prowadzenia bloga.

1. Skup się na 1-2 długookresowych słów kluczowych, które pasują do intencji docelowego czytelnika.

Optymalizacja wpisów na blogu pod kątem słów kluczowych nie polega na włączeniu do wpisów jak największej ilości słów kluczowych. W dzisiejszych czasach, to naprawdę boli w SEO, ponieważ wyszukiwarki biorą pod uwagę to wypychanie słów kluczowych (tzn. włączanie słów kluczowych w jak największym stopniu, wyłącznie w celu uzyskania wysokiego rankingu w wyszukiwaniu organicznym).

To również nie sprawia, że dobre doświadczenia czytelnika - czynnik rankingu, że wyszukiwarki teraz priorytet, aby upewnić się, że odpowiadasz na intencje swoich gości. Dlatego należy używać słów kluczowych w treści w sposób, który nie czuje się nienaturalne lub wymuszone.

Dobrą zasadą jest skupienie się na jednym lub dwóch długoogonowych słowach kluczowych na post blogu. Podczas gdy możesz użyć więcej niż jednego słowa kluczowego w jednym poście, zachowaj ostrość postu na tyle wąską, abyś mógł poświęcić czas na optymalizację dla jednego lub dwóch słów kluczowych.

Być może zastanawiasz się: Dlaczego słowa kluczowe "longtail"?

Te dłuższe, często oparte na pytaniach słowa kluczowe sprawiają, że Twoje stanowisko skupia się na konkretnych celach odbiorców. Na przykład, długie słowo kluczowe "jak napisać post na blogu" ma znacznie większy wpływ na SEO niż krótkie słowo kluczowe "blog post".

Odwiedzający stronę internetową, którzy szukają długich słów kluczowych, chętniej czytają cały post, a następnie szukają więcej informacji od Ciebie. Innymi słowy, pomogą Ci one wygenerować odpowiedni rodzaj ruchu - odwiedzający, którzy dokonują konwersji.

2. Zawrzyj te 1-2 słowa kluczowe w konkretnych częściach swojego wpisu.

Teraz, gdy masz już swoje jedno lub dwa słowa kluczowe, nadszedł czas, aby włączyć je do swojego postu na blogu. Gdzie są najlepsze części swoich postów do włączenia tych terminów, aby uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?

Istnieją cztery istotne miejsca, w których należy spróbować umieścić swoje słowa kluczowe: tag tytułowy, nagłówki i treść, adres URL i meta opis.

Tytuł Tag

Tytuł (tj. nagłówek) Twojego wpisu na blogu będzie pierwszym krokiem wyszukiwarki i czytelnika w ustaleniu trafności Twoich treści. Tak więc, włączenie słowa kluczowego tutaj jest bardzo ważne. Google nazywa to "tagiem tytułowym" w wynikach wyszukiwania.

Upewnij się, że Twoje słowo kluczowe znajduje się w pierwszych 60 znakach Twojego tytułu, czyli dokładnie tam, gdzie Google odcina tytuły na SERPIE. Technicznie rzecz biorąc, Google mierzy według szerokości pikseli, a nie liczby znaków, a ostatnio zwiększył szerokość pikseli dla organicznych wyników wyszukiwania z około 500 pikseli do 600 pikseli, co przekłada się na około 60 znaków.

Długi znacznik tytułu? Jeśli masz długi nagłówek, dobrze jest mieć na początku swoje słowo kluczowe, ponieważ może ono zostać odcięte w SERPach pod koniec, co może pobierać opłatę za postrzeganą relewantność Twojego postu.

W poniższym przykładzie mieliśmy długi tytuł, który przekraczał 65 znaków, więc załadowaliśmy go z przodu słowem kluczowym, dla którego staraliśmy się sklasyfikować: "on-page SEO".

Nagłówki i ciało

Wymień swoje słowo kluczowe w zwykłej kadencji w całej treści postu i w nagłówkach. Oznacza to włączenie słów kluczowych do swojego egzemplarza, ale tylko w naturalny, przyjazny dla czytelnika sposób. Nie przesadzaj, ryzykując, że zostaniesz ukarany za wypchanie słów kluczowych.

Przed rozpoczęciem pisania nowego wpisu na blogu, prawdopodobnie będziesz myśleć o tym, jak włączyć swoje słowa kluczowe do swojego postu. To mądry pomysł, ale nie powinien być to twój jedyny cel, ani nawet twój główny cel.

Za każdym razem, gdy tworzycie treść, powinniście skupić się przede wszystkim na tym, co jest ważne dla waszej publiczności, a nie na tym, ile razy możecie umieścić w tej treści słowo kluczowe lub wyrażenie kluczowe. Skoncentruj się na byciu pomocnym i udzielaniu odpowiedzi na wszelkie pytania, jakie Twój klient mógłby zadać, aby pojawić się na Twoim postu. Zrób to, a i tak zwykle znajdziesz optymalizacje dla ważnych słów kluczowych.

URL

Wyszukiwarki również spojrzeć na swój adres URL, aby dowiedzieć się, o co chodzi z postem, a to jedna z pierwszych rzeczy, które będą czołgać się na stronie. Masz ogromną szansę zoptymalizować swoje adresy URL w każdym publikowanym poście, ponieważ każdy post żyje na swoim unikalnym adresie URL - więc upewnij się, że umieścisz w nim swoje jedno lub dwa słowa kluczowe.

W poniższym przykładzie, stworzyliśmy adres URL używając słowa kluczowego longtail, dla którego staraliśmy się rankingu: "przykłady e-mail marketingu".

Opis meta

Twój meta opis ma na celu dostarczenie wyszukiwarkom i czytelnikom informacji o treści Twojego wpisu na blogu. Oznacza to, że musisz używać swojego długoterminowego terminu, aby Google i Twoi odbiorcy mieli jasność co do treści Twojego postu.

Jednocześnie należy pamiętać, że kopiowanie ma duże znaczenie dla wskaźnika klikalności, ponieważ spełnia określone intencje czytelników - im bardziej angażujące, tym lepiej.

3. Upewnij się, że Twój blog jest przyjazny dla urządzeń mobilnych (lub ma responsywny wygląd).

Czy wiesz, że więcej osób korzysta z wyszukiwarki z telefonu komórkowego niż z komputera?

A dla wszystkich tych cennych zapytań wyszukiwania są wykonywane na telefonie komórkowym, Google wyświetla wyniki przyjazne dla telefonów komórkowych pierwszy. Jest to kolejny przykład Google mocno faworyzujący strony internetowe przyjazne dla urządzeń mobilnych - co jest prawdą od czasu, gdy firma zaktualizowała swój algorytm Pingwina w kwietniu 2015 roku.

(Klienci HubSpot: Oddychaj łatwo. Wszystkie treści tworzone na platformie HubSpot automatycznie reagują na urządzenia mobilne).

Więc, jak sprawić, aby Twój blog był mobilny? Poprzez użycie responsywnej konstrukcji. Strony internetowe, które reagują na telefony komórkowe, pozwalają na to, aby strony blogu miały tylko jeden adres URL zamiast dwóch - odpowiednio: jeden dla komputera i jeden dla telefonu komórkowego. Pomaga to w SEO Twojego wpisu, ponieważ linki przychodzące, które wracają na Twoją stronę nie będą dzielone pomiędzy oddzielne adresy URL.

W rezultacie, scentralizujesz siłę SEO, którą zyskujesz dzięki tym linkom, pomagając Google łatwiej rozpoznać wartość Twojego wpisu i odpowiednio go sklasyfikować.

Pro wskazówka: Jaka jest wartość wyszukiwarek ciągle się zmienia. Upewnij się, że jesteś na bieżąco z tymi zmianami, zapisując się na oficjalnego bloga Google.

4. Zoptymalizuj meta opis i wykorzystaj całą przestrzeń.

Meta opis to dodatkowy tekst pojawiający się w SERP-ach, który informuje czytelników o tym, czego dotyczy link. Meta opis daje wyszukiwaczom informacje, które są im potrzebne do określenia, czy treść jest tym, czego szukają, i ostatecznie pomaga im zdecydować, czy będą klikać, czy nie.

Maksymalna długość tego meta opis jest większa niż kiedyś - teraz około 300 znaków - sugerując, że chce dać czytelnikom więcej wgląd w to, co każdy wynik będzie im dać.

Tak więc, poza tym, że jest przyjazny dla czytelnika (przekonywujący i istotny), Twój meta opis powinien zawierać słowo kluczowe longtail, dla którego starasz się ocenić.

W poniższym przykładzie, szukałem "przykłady newslettera e-mail".

Termin ten jest pogrubiony w meta opisie, pomagając czytelnikom nawiązać związek między intencją ich wyszukiwania terminu i tego wyniku. Zobaczysz również, że termin "E-Newsletter" jest pogrubiony, wskazując, że Google wie, że istnieje połączenie semantyczne między "e-mail newsletter" i "E-Newsletter".

Uwaga: W dzisiejszych czasach nie ma gwarancji, że Twój meta opis jest zawsze wciągany do SERP-ów tak jak kiedyś. Jak widać na powyższym obrazku, Google ściąga w innych częściach Twojego wpisu na blogu, który zawiera wyszukiwane słowa kluczowe, przypuszczalnie, aby dać wyszukiwarce optymalny kontekst wokół tego, jak wynik pasuje do ich konkretnego zapytania.

5. Zoptymalizuj swoje obrazy za pomocą obrazków z tekstem alt.

Posty na blogu powinny zawierać nie tylko tekst - powinny również zawierać zdjęcia, które pomogą wyjaśnić i wesprzeć Twoją treść. Wyszukiwarki internetowe nie szukają jednak tylko obrazów. Szukają raczej obrazków z obrazkiem lub tekstem. Oznacza to, że aby upewnić się, że obrazki są korzystne dla SEO Twojego bloga, należy upewnić się, że zawierają one obrazki z tekstem typu image alt.

Być może zastanawiasz się, dlaczego tak jest. Ponieważ wyszukiwarki nie mogą "widzieć" obrazów tak samo jak ludzie, tekst alt obrazu mówi wyszukiwarce, o co chodzi z obrazem. To ostatecznie pomaga tym obrazom w rankingu na stronie wyników wyszukiwania obrazów.

Image alt text również sprawia, że lepsze doświadczenia użytkownika (UX) - wyświetla się wewnątrz pojemnika obrazu, gdy obraz nie może być znaleziony lub wyświetlany i może poprawić dostępność dla osób o słabym wzroku, którzy korzystają z czytników ekranu. Technicznie, alt text jest atrybutem, który może być dodany do znacznika obrazu w HTML.

Oto jak może wyglądać kompletny tag z obrazem (pogrubienie dodane dla podkreślenia):

alt="image-description" title="image tooltip"