Najnowsze artykuły

Przychody Fotki w górę o 5%, zysk w dół...

Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...

Czytaj Więcej

Marketing internetowy

Marketing Twojej firmy przy użyciu narzędzi cyfrowych (lub online) stał się ważny, ponieważ ludzie coraz częściej używają swoich telefonów komórkowych lub tabletów do przeglądania produktów i usług w Internecie.

Możesz sprzedawać i rozwijać swój biznes przez Internet:

  • strona internetowa
  • e-mail marketing
  • media społecznościowe
  • optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO).

Tworzenie strony internetowej

Większość przedsiębiorstw posiada lub powinna posiadać stronę internetową promującą ich produkty lub usługi. Strona internetowa jest cyfrową witryną sklepową, dzięki której zawsze możesz być otwarty na biznes.

Większość klientów podejmie badania online przed podjęciem decyzji o zakupie produktów i usług. Jeśli nie posiadasz strony internetowej lub innej obecności w Internecie, może brakować Ci klientów.

Twoja strona powinna:

  • zarysować swoje produkty i usługi
  • zawierać treści i obrazy, które są angażujące i istotne dla odbiorców docelowych
  • umożliwić ludziom kontakt z tobą

Ważne jest, aby zaplanować przed utworzeniem strony internetowej, zadać sobie pytanie:

  • Jaki jest cel tej strony?
  • Czy zamierzam sprzedawać produkty lub usługi online?
  • Co chcę, aby ludzie robili po odwiedzeniu mojej strony internetowej?
  • Ile mogę sobie pozwolić na wydatki na stronę internetową?
  • W jaki sposób będę aktualizował informacje na stronie internetowej?

Tworzenie strony internetowej zazwyczaj obejmuje następujące kroki:

  1. Zarejestruj swój adres internetowy lub nazwę domeny

  2. Zbudowanie strony internetowej przy użyciu szablonu lub własnego projektu.

  3. Stwórz treść dla swojej strony internetowej

  4. Określ, jak chciałbyś, aby strona wyglądała i czuła się (branding)

  5. Skonfiguruj usługi hostingowe, aby połączyć swoją stronę internetową z internetem.

Bardziej szczegółowe informacje dotyczące tworzenia strony internetowej są dostępne na stronie Business.gov.au.
Przeczytaj naszą publikację na temat wyboru profesjonalisty, jeśli zdecydujesz, że potrzebujesz pomocy przy tworzeniu swojej strony internetowej. Nasza broszura "Zbuduj stronę internetową" może być również wykorzystana do tego, aby poinformować profesjonalistę o tym, czego szukasz na swojej stronie internetowej lub pomóc zbudować własną.

WSKAZÓWKA: Jeśli znajdujesz się w Perth, weź udział w naszych warsztatach Planowanie stron internetowych i Podstawy Marketingu Cyfrowego, aby pomóc Ci zacząć.

Marketing e-mailowy

Email marketing staje się coraz bardziej efektywnym sposobem interakcji z klientami. Najpopularniejszą formą e-mail marketingu są elektroniczne biuletyny (e-newslettery), mogą one również obejmować wysyłanie ukierunkowanych wiadomości lub promocji do klientów, aby utrzymać ich w kontakcie z firmą. Na przykład, możesz mieć "klub nagród" i klientów poczty elektronicznej z ofertami specjalnymi w oparciu o ich nawyki zakupowe.

Email marketing zazwyczaj wymaga posiadania bazy danych z adresami e-mail klientów. Przy zbieraniu adresów od istniejących i potencjalnych klientów ważne jest, aby zgodzili się oni na kontakt z Tobą w późniejszym terminie.

WSKAZÓWKA: Pod Ustawa Spam Act 2003 nielegalne jest wysyłanie lub powodowanie wysyłania niezamówionych komercyjnych wiadomości elektronicznych, w tym e-maili, komunikatorów internetowych, wiadomości SMS i MMS. Zawsze należy uzyskać zgodę od swoich klientów na kontakt z nimi poprzez e-mail marketing. Istnieje wiele produktów online, które pomagają małym firmom w tworzeniu, zarządzaniu i automatyzacji ich kampanii email marketingowych. Produkty te są dostępne za darmo lub w ramach płatnej subskrypcji.

Więcej informacji na temat e-mail marketingu można znaleźć na stronie Business.gov.au.

Media społecznościowe

Media społecznościowe pozwalają przedsiębiorstwom na bezpośrednią komunikację z potencjalnymi i obecnymi klientami. Platformy te jednak również usunąć niektóre z kontroli przedsiębiorstw mają nad ich marki i wiadomości. Klienci mogą teraz publikować komentarze, pozytywne i negatywne, o swojej działalności do swoich sieci społecznościowych.

Przykłady platform mediów społecznościowych dla biznesu do biznesu (B2B) i biznesu do klienta (B2C) rynki docelowe obejmują:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • TripAdvisor
  • Snapchat
  • Pinterest
  • Tumblr
  • YouTube
  • Podkasty
  • Blogi.

Platformy te pozwalają na publikowanie tekstu, zdjęć, obrazów, filmów i plików audio.

Jeśli zastanawiasz się nad wykorzystaniem mediów społecznościowych, najpierw wybierz kilka platform, z których Twoi klienci będą najchętniej korzystać i które będą dla Ciebie najlepsze.

Możesz łączyć się, komunikować i budować relacje z ludźmi za pośrednictwem mediów społecznościowych. Upewnij się, że angażujesz się w rozmowy i zamieszczasz informacje, które są przydatne dla Twoich klientów. Media społecznościowe polegają na słuchaniu i angażowaniu się w rozmowy z docelowymi klientami, a nie na ciągłej sprzedaży im.

Przeczytaj nasz rozpoczynający się artykuł na blogu społecznościowym, aby uzyskać więcej informacji na temat mediów społecznościowych.

WSKAZÓWKA: Zachęcaj swoich klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami związanymi z Twoją działalnością na swoich kanałach mediów społecznościowych.

Optymalizacja wyszukiwarek (SEO)

Ludzie rzadko spoglądają poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania online, więc idealnie byłoby, gdybyś chciał, aby Twoja strona znalazła się w rankingu wysoko poszukiwanej przestrzeni.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to proces, w którym Twoja strona internetowa znajduje się na pierwszej stronie głównych wyszukiwarek, takich jak Google, Yahoo! i Bing.

Wyszukiwarka ma na celu dostarczenie użytkownikom najistotniejszych informacji poprzez sklasyfikowanie na pierwszym miejscu najbardziej zaufanych, użytecznych, funkcjonalnych i informacyjnych stron. SEO ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu online i musi być zaplanowane w połączeniu z Twoją stroną internetową.

SEO obejmuje techniki optymalizacji "na stronie" i "poza stroną", a także wyszukiwanie odpowiednich słów kluczowych dla zawartości strony.

Optymalizacja na stronie internetowej

Optymalizacja na stronie internetowej polega na tworzeniu stron internetowych, które są łatwe do odczytania, zrozumienia i indeksowania przez wyszukiwarki internetowe. Czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy optymalizacji stron internetowych to między innymi zapewnienie:

  • wysokiej jakości zawartość, która jest wyjątkowa
  • dobór odpowiednich słów kluczowych
  • łatwa do śledzenia nawigacja
  • odpowiednie strony, nagłówki i tytuły obrazów
  • odpowiednie opisy stron
  • w pełni responsywna strona internetowa
  • szybko ładującą się stronę internetową

Optymalizacja poza stronami internetowymi

Optymalizacja poza stroną internetową polega na budowaniu wiarygodności i autorytetu Twojej strony. Jedną z technik optymalizacji off-page jest budowanie linków z innych stron i platform mediów społecznościowych z powrotem na Twoją stronę internetową.

Budowanie linków może być trudne i czasochłonne. Ważne jest również, aby budować linki z autorytatywnych stron internetowych, a nie z nowo utworzonych lub niskiej jakości stron. Pozwoli to na uzyskanie lepszych rankingów SEO.

Dobrej jakości link powinien:

  • pochodzą z zaufanej i renomowanej strony internetowej, która jest w jakiś sposób powiązana z Twoim typem działalności.
  • dołożyć wszelkich starań, aby zarobić
  • nie być spamem
  • być na stronie, która zawiera treści związane z tematem, do którego prowadzi link
  • zapewniają wartość dodaną dla czytelnika
  • prawdopodobnie zostanie kliknięty przez czytelnika

Możesz zabezpieczyć dobrej jakości linki poprzez:

  • tworzenie atrakcyjnych treści
  • identyfikacja dostawców, którzy na swojej stronie internetowej umieścili listę i link do swoich hurtowni oraz prośba o włączenie do niej
  • uzyskiwanie linków w obrębie swojej branży za pośrednictwem stowarzyszeń branżowych lub odpowiednich stron internetowych
  • Przekazywanie wiadomości do mediów i zachęcanie ich do publikowania
  • umieszczanie swoich produktów i usług przed wpływowymi blogerami poprzez komentowanie postów i marketing bezpośredni
  • zapisywanie się do wysokiej jakości stron katalogowych.

Słowa kluczowe

Włączenie odpowiednich słów kluczowych do treści strony przyczyni się do tego, że Twoja strona zajmie wysoką pozycję w rankingu wyszukiwaniach online.

Google Keyword Planner pozwala na przeprowadzenie badania słów kluczowych w celu określenia najczęściej poszukiwanych terminów w odniesieniu do oferowanych produktów i usług. Kiedy już będziesz miał te słowa kluczowe, możesz je włączyć do swojej kopii strony internetowej i każdej reklamy online, którą uruchamiasz.

Obejrzyj nasze filmy instruktażowe poniżej, aby dowiedzieć się, jak korzystać z Google Keyword Planner.