Przychody Fotki wzrosły w ubiegłym roku o 4,6% do 377 mln zł. Koszty operacyjne wzrosły o 32,8%, do 2,6 mln zł. Zysk netto spadł z 1,71 mln zł do 1,23...
Czytaj WięcejBadania rynku
Badania rynkowe są skutecznym narzędziem wspomagającym planowanie biznesowe. Polegają one na zbieraniu informacji, które umożliwią wgląd w sposób myślenia klientów, wzorce zakupowe i lokalizację. Ponadto, badania rynkowe mogą również pomóc w monitorowaniu trendów rynkowych i śledzeniu działań konkurencji.
- Zdefiniuj swoje cele w zakresie badań rynkowych
- Źródła i rodzaje informacji
- Zbieranie, analizowanie i działanie na podstawie wyników
Odnoszące sukcesy przedsiębiorstwa regularnie przeprowadzają badania rynku:
- zidentyfikować potencjalnych nowych klientów
- dowiedz się więcej o istniejących klientach
- informować o swoich decyzjach dotyczących istniejących i nowych produktów lub usług
- lepiej zrozumieć swoich konkurentów
- testowanie nowych rynków
- określenie wyników, cen lub możliwości promocji
Zdefiniuj swoje cele badań rynkowych
Ważne jest, aby jasno określić swoje cele, aby uzyskać użyteczne wyniki badań. Jasno zdefiniowane cele pomogą w określeniu najlepszych metod prowadzenia badań.
Będziesz musiał również określić ramy czasowe i budżet, który możesz przeznaczyć na przeprowadzenie badań. Możesz rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej firmy zajmującej się badaniem rynku.
Źródła i rodzaje informacji
Istnieje wiele różnych źródeł danych, które pomogą Ci w badaniach:
- klienci
- konkurenci
- przemysł
- lokalizacja
"Badania pierwotne" odnoszą się do informacji zebranych z oryginalnych źródeł, takich jak:
- ankiety
- wywiady bezpośrednie
- grupy fokusowe
- opinie klientów
- kwestionariusze
Badania wtórne" to informacje i dane, które zostały już zebrane i przeanalizowane przez inne źródła, np:
- Australian Bureau of Statistics
- publikacje branżowe i handlowe
- media społecznościowe i strony internetowe
- marketing i listy konsumentów
- gazety i media
- IBISWorld
Rodzaje informacji, które zbierasz za pośrednictwem tych źródeł, mogą być ilościowe lub jakościowe.
Informacja jakościowa mierzy wartości, postawy i poglądy danej próby. Ten rodzaj informacji jest przydatny, jeśli chcesz zrozumieć, dlaczego ludzie kupują Twoje produkty, jak reagują na Twoją reklamę lub jak postrzegają Twoją markę.
Informacje ilościowe opierają się na danych statystycznych i mogą być wykorzystywane do przewidywania penetracji rynku, przyszłych zysków itp.
Gromadzenie, analiza i działanie na podstawie wyników
Po zidentyfikowaniu źródła i rodzaju potrzebnych informacji, można rozpocząć ich zbieranie.
Ważne jest, aby nie dopuścić do tego, aby twoje opinie lub preferencje miały wpływ na badania. Posiadanie z góry założonego wyobrażenia o wynikach będzie miało negatywny wpływ na badania i dostarczy fałszywych informacji. Pozostańcie otwarci i przygotujcie się na nieoczekiwane wyniki.
Podczas przetwarzania danych upewnij się:
- pamiętaj o celach badań rynkowych
- kategoryzuj dane zgodnie z tym, co jest najistotniejsze dla Twojej firmy, nie daj się śledzić z boku przez informacje, które są po prostu interesujące
- zestawiaj dane za pomocą tabel lub list, aby ułatwić identyfikację pewnych trendów i tematów.
W przypadku niejednoznacznych wyników może być konieczne zebranie dodatkowych informacji.
Analiza tych danych powinna pozwolić na wyciągnięcie pewnych wniosków dotyczących początkowych celów.
Uaktualnij swoje plany biznesowe i marketingowe za pomocą informacji zebranych z badań rynkowych.