Najnowsze artykuły

Tłumaczenia angielskie - jak znaleźć...

Języka angielskiego powszechnie uczymy się teraz w szkołach - nic dziwnego, skoro stał się głównym językiem międzynarodowym. Dzięki niemu możemy...

Czytaj Więcej

8 kroków do marketingu Twojej firmy

Przeprowadzaj badania rynku

Badania rynkowe są kluczową częścią rozwoju Twojej strategii rynkowej. Polegają one na zbieraniu informacji, które pozwalają na wgląd w sposób myślenia klientów, wzorce zakupów i lokalizację. Ponadto, badania rynkowe mogą również pomóc w podjęciu wstępnej prognozy sprzedaży, monitorowaniu trendów rynkowych i śledzeniu działań konkurencji.

Dowiedz się więcej o badaniach rynku.

Wyprofiluj swoje rynki docelowe

Próba promocji produktu lub usługi dla każdego może być kosztowna i nieskuteczna. Grupowanie lub segmentacja potencjalnych klientów na podstawie określonych cech pomoże skoncentrować wysiłki marketingowe.

Generalnie segmentacja opiera się na takich czynnikach jak:

  • geografia - lokalizacja
  • dane demograficzne - wiek, płeć, poziom wykształcenia, dochody, zawód
  • zachowanie - lojalność, postawa, gotowość do zakupów, wskaźniki wykorzystania
  • styl życia - klasa społeczna, osobowość, wartości osobiste.

Twój rynek docelowy powinien mieć zapotrzebowanie na twój produkt lub usługę i być skłonny zapłacić za twoją ofertę.

Zidentyfikuj swoją unikalną ofertę sprzedaży (USP)

USP jest unikalnym powodem, dla którego Twoi klienci kupują od Ciebie, a nie od Twojej konkurencji - to właśnie dzięki niemu Twoja firma wyróżnia się z tłumu. Ważne jest, aby określić, co robisz inaczej i być w stanie przekazać to potencjalnym klientom. Zazwyczaj odzwierciedla to Twoją szczególną wiedzę lub umiejętności.

Twój USP może mieć nową lub unikalną ofertę lub świadczyć wyjątkowe usługi. Zacznij rozwijać swój USP, odpowiadając na poniższe pytania:

  • Co najbardziej kochasz w swoich produktach i usługach?
  • Jakie masz szczególne umiejętności lub wiedzę?
  • Co sprawia, że twoi klienci przychodzą do ciebie zamiast konkurencji?
  • W jaki sposób Twoi klienci odnoszą korzyści z zakupu Twoich produktów lub usług?
  • Jakie aspekty zazwyczaj podkreślasz, opisując swoją działalność nieznajomym?

Rozwój marki Twojej firmy

Każda firma, niezależnie od wielkości, prawdopodobnie będzie potrzebowała marki. Marka to coś więcej niż tylko logo, kolor lub linia metki. Dobrze wyartykułowana marka łączy się emocjonalnie z Twoimi docelowymi klientami i przekazuje, kim jesteś, co reprezentujesz i co możesz dostarczyć.

Wybierz swoje aleje marketingowe

Chociaż dostępnych jest wiele takich informacji, należy wziąć pod uwagę grupę docelową przy ustalaniu, z której z nich skorzystać.

Opcje obejmują stronę internetową firmy, media społecznościowe, blogowanie, broszury i ulotki, wydarzenia sieciowe, reklamy drukowane, słowo usta, zimne wywołania i krople listów.

Określ swoje cele i budżet

Cele marketingowe pomogą Ci określić, co chcesz osiągnąć poprzez swoje działania marketingowe. Twoje cele powinny być SMART: konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie.

Musisz również przeznaczyć budżet na swoje działania marketingowe. Twój budżet marketingowy będzie musiał zawierać takie elementy jak:

  • rozwój i utrzymanie strony internetowej
  • strategia optymalizacji wyszukiwarek
  • koncepcja brandingu
  • drukowanie materiałów promocyjnych (wizytówek, broszur, oznakowania, itp.)
  • Reklama
  • darowizny i sponsoring
  • zatrudnianie pracowników do podejmowania działań marketingowych.

Pielęgnowanie swoich lojalnych klientów

Twoi klienci są kluczem do twojego sukcesu, dlatego ważne jest, abyś się nimi opiekował i zachęcał do lojalności. Zapewnienie wyjątkowej obsługi klienta może sprawić, że ludzie będą wracać i odróżniać Cię od konkurencji.

Strategie budowania lojalności klientów obejmują:

  • regularne komunikowanie się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych, blogów lub e-newsów
  • zapewnienie działań następczych po sprzedaży
  • realizację Państwa obietnic
  • przejechanie "dodatkowej mili" i zapewnienie korzyści, które przekraczają początkowe oczekiwania
  • wykorzystanie informacji zwrotnych i skarg jako okazji do poprawy usług
  • słuchanie klientów
  • szkolenie personelu w zakresie obsługi klienta i podstawowych procesów sprzedaży.

Monitorowanie i przegląd

Ważne jest regularne monitorowanie i przeglądanie działań marketingowych w celu określenia, czy osiągają one pożądane wyniki, takie jak wzrost sprzedaży. Początkowo należy dokonywać przeglądu planu marketingowego co trzy miesiące, aby upewnić się, że działania te wspierają Państwa strategię. Gdy firma zyska bardziej ugruntowaną pozycję, należy dokonać przeglądu planu przy wprowadzaniu nowego produktu lub usługi, w przypadku wejścia na rynek nowego konkurenta lub pojawienia się problemu, który ma wpływ na branżę.

Działania monitorujące mogą obejmować regularne (miesięczne) przeglądanie danych dotyczących sprzedaży lub monitorowanie aktywności klientów podczas kampanii reklamowej. Można również uzyskać dostęp do bezpłatnych narzędzi analitycznych i przeglądać je w celu określenia skuteczności kampanii w mediach społecznościowych lub witrynach internetowych.